The paper aims to consider the contribution of antiutopia to the pedagogical studies. The examples of three authors (Orwell, Huxley and Bradbury) and their dystopias (respectively 1984, 0Brave new world and Fahreinheit 451) show that this literary genre can critic and deconstruct homogenizing and conforming models of technological society, to preserve the culture and “cultivate” the anthropos.

Tra antiutopia e pedagogia: analisi di modelli e funzioni critiche / C. Di Bari. - In: STUDI SULLA FORMAZIONE. - ISSN 2036-6981. - ELETTRONICO. - (2012), pp. 13-33.

Tra antiutopia e pedagogia: analisi di modelli e funzioni critiche

DI BARI, COSIMO
2012

Abstract

The paper aims to consider the contribution of antiutopia to the pedagogical studies. The examples of three authors (Orwell, Huxley and Bradbury) and their dystopias (respectively 1984, 0Brave new world and Fahreinheit 451) show that this literary genre can critic and deconstruct homogenizing and conforming models of technological society, to preserve the culture and “cultivate” the anthropos.
2012
13
33
C. Di Bari
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in FLORE sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificatore per citare o creare un link a questa risorsa: https://hdl.handle.net/2158/884331
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact