The study of cognitive reserve (CR) in relationship with cognitive impairment (CI) in pediatric-onset multiple sclerosis (POMS) may provide cues to identifying subjects at higher risk of impairment and scope for therapeutic strategies.

The cognitive reserve theory in the setting of pediatric-onset multiple sclerosis / Pastò, Luisa; Portaccio, Emilio; Goretti, Benedetta; Ghezzi, Angelo; Lori, Silvia; Hakiki, Bahia; Giannini, Marta; Righini, Isabella; Razzolini, Lorenzo; Niccolai, Claudia; Moiola, Lucia; Falautano, Monica; Simone, Marta; Viterbo, Rosa Gemma; Patti, Francesco; Cilia, Sabina; Pozzilli, Carlo; Bianchi, Valentina; Roscio, Marco; Martinelli, Vittorio; Comi, Giancarlo; Trojano, Maria; Amato,Maria Pia. - In: MULTIPLE SCLEROSIS. - ISSN 1352-4585. - ELETTRONICO. - 22:(2016), pp. 1741-1749. [10.1177/1352458516629559]

The cognitive reserve theory in the setting of pediatric-onset multiple sclerosis

Portaccio, Emilio;RIGHINI, ISABELLA;RAZZOLINI, LORENZO;AMATO, MARIA PIA
2016

Abstract

The study of cognitive reserve (CR) in relationship with cognitive impairment (CI) in pediatric-onset multiple sclerosis (POMS) may provide cues to identifying subjects at higher risk of impairment and scope for therapeutic strategies.
2016
22
1741
1749
Goal 3: Good health and well-being for people
Pastò, Luisa; Portaccio, Emilio; Goretti, Benedetta; Ghezzi, Angelo; Lori, Silvia; Hakiki, Bahia; Giannini, Marta; Righini, Isabella; Razzolini, Lorenzo; Niccolai, Claudia; Moiola, Lucia; Falautano, Monica; Simone, Marta; Viterbo, Rosa Gemma; Patti, Francesco; Cilia, Sabina; Pozzilli, Carlo; Bianchi, Valentina; Roscio, Marco; Martinelli, Vittorio; Comi, Giancarlo; Trojano, Maria; Amato,Maria Pia
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in FLORE sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificatore per citare o creare un link a questa risorsa: https://hdl.handle.net/2158/1071443
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus 28
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? 27
social impact