This paper addresses some epistemological and methodological issues related to competence curriculum design in schools. To support teachers’ competence design is proposed a model for «competence units», experienced in research-training projects conducted with samples of primary school teachers and students of the Degree Course in Primary Education of the University of Florence. The results of such research are presented in this paper.

Strumenti per la costruzione del curricolo: progettare per «unità di competenza» nelle scuole del primo ciclo / Capperucci, Davide. - In: STUDI SULLA FORMAZIONE. - ISSN 2036-6981. - ELETTRONICO. - 2:(2016), pp. 143-170. [10.13128/Studi_Formaz-20208]

Strumenti per la costruzione del curricolo: progettare per «unità di competenza» nelle scuole del primo ciclo

CAPPERUCCI, DAVIDE
2016

Abstract

This paper addresses some epistemological and methodological issues related to competence curriculum design in schools. To support teachers’ competence design is proposed a model for «competence units», experienced in research-training projects conducted with samples of primary school teachers and students of the Degree Course in Primary Education of the University of Florence. The results of such research are presented in this paper.
2016
2
143
170
Capperucci, Davide
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Capperucci Strumenti per la progettazione del curricolo 2016.pdf

accesso aperto

Descrizione: Articolo su strumenti per la progettazione curricolare nella scuola
Tipologia: Pdf editoriale (Version of record)
Licenza: Open Access
Dimensione 1.4 MB
Formato Adobe PDF
1.4 MB Adobe PDF

I documenti in FLORE sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificatore per citare o creare un link a questa risorsa: https://hdl.handle.net/2158/1073480
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact