This paper addresses some epistemological and methodological issues related to competence curriculum design in schools. To support teachers’ competence design is proposed a model for «competence units», experienced in research-training projects conducted with samples of primary school teachers and students of the Degree Course in Primary Education of the University of Florence. The results of such research are presented in this paper.
Strumenti per la costruzione del curricolo: progettare per «unità di competenza» nelle scuole del primo ciclo / Capperucci, Davide. - In: STUDI SULLA FORMAZIONE. - ISSN 2036-6981. - ELETTRONICO. - 2:(2016), pp. 143-170. [10.13128/Studi_Formaz-20208]
Strumenti per la costruzione del curricolo: progettare per «unità di competenza» nelle scuole del primo ciclo
CAPPERUCCI, DAVIDE
2016
Abstract
This paper addresses some epistemological and methodological issues related to competence curriculum design in schools. To support teachers’ competence design is proposed a model for «competence units», experienced in research-training projects conducted with samples of primary school teachers and students of the Degree Course in Primary Education of the University of Florence. The results of such research are presented in this paper.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Capperucci Strumenti per la progettazione del curricolo 2016.pdf
accesso aperto
Descrizione: Articolo su strumenti per la progettazione curricolare nella scuola
Tipologia:
Pdf editoriale (Version of record)
Licenza:
Open Access
Dimensione
1.4 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.4 MB | Adobe PDF |
I documenti in FLORE sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.