This paper investigates the strengths and weaknesses of distance learning at the time of Covid-19 starting from the contribution provided by empirical research in education, with particular reference to the results of the national research conducted by SIRD (Italian Educational Research Society) on this issue during the lockdown period.
Titolo: | Didattica a distanza in contesti di emergenza: le criticità messe in luce dalla ricerca |
Autori di Ateneo: | |
Autori: | davide capperucci |
Anno di registrazione: | 2020 |
Rivista: | |
Volume: | 23 |
Pagina iniziale: | 13 |
Pagina finale: | 22 |
Abstract: | This paper investigates the strengths and weaknesses of distance learning at the time of Covid-19 starting from the contribution provided by empirical research in education, with particular reference to the results of the national research conducted by SIRD (Italian Educational Research Society) on this issue during the lockdown period. |
Handle: | http://hdl.handle.net/2158/1221420 |
Appare nelle tipologie: | 1a - Articolo su rivista |
File in questo prodotto:
File | Descrizione | Tipologia | Licenza | |
---|---|---|---|---|
Capperucci 12309-Article Text-17302-1-10-20210108 DAD.pdf | Il presente contributo prende in esame i punti di forza e di debolezza della DAD durante la pandemia da Covid-19, facendo riferimento ad una ricerca nazionale condotta dalla SIRD (Società Italiana di Ricerca Didattica) nel 2020. | PDF editoriale | Open Access | Accesso pubblicoVisualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.