This paper investigates the strengths and weaknesses of distance learning at the time of Covid-19 starting from the contribution provided by empirical research in education, with particular reference to the results of the national research conducted by SIRD (Italian Educational Research Society) on this issue during the lockdown period.
Didattica a distanza in contesti di emergenza: le criticità messe in luce dalla ricerca / davide capperucci. - In: STUDI SULLA FORMAZIONE. - ISSN 2036-6981. - ELETTRONICO. - 23:(2020), pp. 13-22.
Didattica a distanza in contesti di emergenza: le criticità messe in luce dalla ricerca
davide capperucci
2020
Abstract
This paper investigates the strengths and weaknesses of distance learning at the time of Covid-19 starting from the contribution provided by empirical research in education, with particular reference to the results of the national research conducted by SIRD (Italian Educational Research Society) on this issue during the lockdown period.File in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Capperucci 12309-Article Text-17302-1-10-20210108 DAD.pdf
accesso aperto
Descrizione: Il presente contributo prende in esame i punti di forza e di debolezza della DAD durante la pandemia da Covid-19, facendo riferimento ad una ricerca nazionale condotta dalla SIRD (Società Italiana di Ricerca Didattica) nel 2020.
Tipologia:
Pdf editoriale (Version of record)
Licenza:
Open Access
Dimensione
439.49 kB
Formato
Adobe PDF
|
439.49 kB | Adobe PDF |
I documenti in FLORE sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.