This paper investigates the strengths and weaknesses of distance learning at the time of Covid-19 starting from the contribution provided by empirical research in education, with particular reference to the results of the national research conducted by SIRD (Italian Educational Research Society) on this issue during the lockdown period.

Didattica a distanza in contesti di emergenza: le criticità messe in luce dalla ricerca / davide capperucci. - In: STUDI SULLA FORMAZIONE. - ISSN 2036-6981. - ELETTRONICO. - 23:(2020), pp. 13-22.

Didattica a distanza in contesti di emergenza: le criticità messe in luce dalla ricerca

davide capperucci
2020

Abstract

This paper investigates the strengths and weaknesses of distance learning at the time of Covid-19 starting from the contribution provided by empirical research in education, with particular reference to the results of the national research conducted by SIRD (Italian Educational Research Society) on this issue during the lockdown period.
2020
23
13
22
davide capperucci
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Capperucci 12309-Article Text-17302-1-10-20210108 DAD.pdf

accesso aperto

Descrizione: Il presente contributo prende in esame i punti di forza e di debolezza della DAD durante la pandemia da Covid-19, facendo riferimento ad una ricerca nazionale condotta dalla SIRD (Società Italiana di Ricerca Didattica) nel 2020.
Tipologia: Pdf editoriale (Version of record)
Licenza: Open Access
Dimensione 439.49 kB
Formato Adobe PDF
439.49 kB Adobe PDF

I documenti in FLORE sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificatore per citare o creare un link a questa risorsa: https://hdl.handle.net/2158/1221420
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact