Pubblicazione del "Plenary paper" presentato, su invito degli organizzatori, al Sesto congresso della serie ETOP. Descrivo la necessità per gli studenti di ottica, sia studenti universitari di corso di laurea che di dottorato, di conoscere sia la probabilità che la statistica. Partendo da un semplice interferometro di Young, presento casi, sempre più complessi dove dimostro la necessità di una profonda conoscenza della statistica. This paper was a plenary invited paper. As I already showed in previous papers in books of this serie, by "optics students" I mean university undergraduates and graduates. The question arises from the need to introduce optics students to "non deterministics" optics problems and is aimed to show them a statistical approach. By starting from a simple Young interferometer I present a number of different cases, depending on the impinging optics field, where, from no need of statistical knowledge, one reaches cases where simple probability is needed and finally cases where a profound knowledge of statistics is required.

Should optics students know statistics? / Anna Consortini. - STAMPA. - (2000), pp. 47-56. (Intervento presentato al convegno Sixth International Conference on Education and Training in Optics and Photonics, ETOP tenutosi a Cancun, Mexico nel 27-30 July 1999).

Should optics students know statistics?

Anna Consortini
2000

Abstract

Pubblicazione del "Plenary paper" presentato, su invito degli organizzatori, al Sesto congresso della serie ETOP. Descrivo la necessità per gli studenti di ottica, sia studenti universitari di corso di laurea che di dottorato, di conoscere sia la probabilità che la statistica. Partendo da un semplice interferometro di Young, presento casi, sempre più complessi dove dimostro la necessità di una profonda conoscenza della statistica. This paper was a plenary invited paper. As I already showed in previous papers in books of this serie, by "optics students" I mean university undergraduates and graduates. The question arises from the need to introduce optics students to "non deterministics" optics problems and is aimed to show them a statistical approach. By starting from a simple Young interferometer I present a number of different cases, depending on the impinging optics field, where, from no need of statistical knowledge, one reaches cases where simple probability is needed and finally cases where a profound knowledge of statistics is required.
2000
in Sixth International Conference on Education and Training in Optics and Photonics
Sixth International Conference on Education and Training in Optics and Photonics, ETOP
Cancun, Mexico
27-30 July 1999
Anna Consortini
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in FLORE sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificatore per citare o creare un link a questa risorsa: https://hdl.handle.net/2158/1224933
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact