The article presents an overview of European policies on Early Childhood Education and Care (ECEC), focusing on inclusivity and quality of educational services, and then dwells on the practice of pedagogical documentation to show how this practice constitutes a key reference at international level.

Inclusività e qualità dei servizi ECEC. La pratica della documentazione nell’ottica dell’internazionalizzazione / Clara Maria Silva, Luciane Pandini-Simiano. - In: CULTURA PEDAGOGICA E SCENARI EDUCATIVI. - ISSN 2975-0113. - ELETTRONICO. - (2023), pp. 131-135.

Inclusività e qualità dei servizi ECEC. La pratica della documentazione nell’ottica dell’internazionalizzazione

Clara Maria Silva
2023

Abstract

The article presents an overview of European policies on Early Childhood Education and Care (ECEC), focusing on inclusivity and quality of educational services, and then dwells on the practice of pedagogical documentation to show how this practice constitutes a key reference at international level.
2023
131
135
Goal 4: Quality education
Clara Maria Silva, Luciane Pandini-Simiano
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
131-135+-+25+Silva+e+Simiano.pdf

accesso aperto

Tipologia: Pdf editoriale (Version of record)
Licenza: Open Access
Dimensione 181.81 kB
Formato Adobe PDF
181.81 kB Adobe PDF

I documenti in FLORE sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificatore per citare o creare un link a questa risorsa: https://hdl.handle.net/2158/1329191
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact