RINDI, ANDREA

RINDI, ANDREA  

Ingegneria Industriale  

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Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A FEM MODEL TO COMPARE MEASUREMENT LAYOUTS TO EVALUATE THE WHEEL-RAIL CONTACT FORCES 2011 S. Falomi; S. Papini; A. Rindi; L. Pugi
A New Wear Model for the Analysis of Wheel and Rail Profile Evolution on Complex Railway Networks 2014 A. Innocenti; L. Marini; E. Meli; G. Pallini; A. Rindi
A numerical 3D model of rail wheelset dynamics 2006 M. RINCHI; S. PAPINI; M. MALVEZZI; L. PUGI; A. RINDI; E. MELI; M. FRANCINI
A preliminary study of thermal hydraulic models for virtual hazard and operability analysis and model –based design of rotating machine packages 2013 R Conti; G Lo Presti; L Pugi; E Quartieri; A Rindi; S Rossin
A Railway Vehicle Multibody Model for Real-Time Applications 2008 E. MELI; M. MALVEZZI; S. PAPINI; L. PUGI; M. RINCHI; A. RINDI
A test rig for evaluating odometry algorithms 2002 B. ALLOTTA; M. RINCHI; M. MALVEZZI; L. PUGI; A. RINDI; P. TONI; A. AMORE; R. CHELI; G. COCCI; P. PRESCIANI; G. PULIATTI
A wear model for the wheel profile optimization on vehicles operating on complex railway networks 2013 A. Innocenti; L. Marini; E. Meli; G. Pallini; L. Pugi ; A. Rindi
Active contact force control of pantograph 2000 B. ALLOTTA; M. RINCHI; L. PUGI; A. RINDI
An actuating system for a quarter-turn rotary valve 2015 Lucchesi, Nicola; Rindi, Andrea; Pugi, Luca; Pallini, Giovanni; Graziani, Michele; Lapini, Fabio
AIMETA 2015 MEMORIE ESTESE XXII CONGRESSO DELL’ASSOCIAZIONE ITALIANA DI MECCANICA TEORICA E APPLICATA 2015 Pugi,Luca; Galardi, Emanuele; Lucchesi,Nicola;Pallini,Giovanni; Rindi,Andrea;
Alcune esperienze su un pantografo dotato di sistema di regolazione della forza di contatto 1999 B. ALLOTTA; M. RINCHI; A. RINDI; L. PUGI
An innovative degraded adhesion model for railway vehicles: development and experimental validation 2014 Enrico Meli; Alessandro Ridolfi; Andrea Rindi
An innovative wheel – rail contact model for multibody applications 2009 S. Magheri; M. Malvezzi; E. Meli; A. Rindi
Analysis and simulation of a Hardware In the Loop roller-rig model for the study of degraded adhesion condition in railway applications 2013 B. Allotta ; R. Conti; E. Meli; L. Pugi; A. Ridolfi; A. Rindi
Analysis of braking performance for the definition of emergency braking intervention in ATP systems 2008 M. Malvezzi; F. Bartolini; M. Rinchi; A. Rindi
Application of Moder CAE Techniques to hydraulic Servo-Systems 2009 L.Pugi;A.Rindi;B.Allotta;G.Gori
Un approccio innovativo alla progettazione di banchi prova per sistemi ferroviari 2003 P. TONI; B. ALLOTTA; A.RINDI
Aspetti tribologici del contatto strisciante pantografo-linea aerea 1998 M. RINCHI; A. RINDI
Attività di studio e simulazione per l'introduzione del regime di locomotiva lunga 2009 L.Pugi;A.Rindi;A.Ercole;A.Palazzolo;J.Auciello;D.fioravanti;M.Ignesti
AUTONOMOUS UNDERWATER VEHICLES: SOME TUSCAN EXPERIENCES 2015 Allotta, Benedetto; Bartolini, Fabio; Costanzi, Riccardo; Gelli, Jonathan; Monni, Niccolò; Natalini, Marco; Pugi, Luca; Ridolfi, Alessandro; Rindi, Andrea