CIANCALEONI, MATTEO

CIANCALEONI, MATTEO  

Mostra records
Risultati 1 - 13 di 13 (tempo di esecuzione: 0.023 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Applying IRT to the Advanced Progressive Matrices –Short Form. 2010 C. Primi; S. Galli; M. Ciancaleoni; F. Chiesi
Assessing the predictive validity of the mathematical ability scale constructed applying the Rasch model. 2008 M. Ciancaleoni; S. Galli; F. Chiesi; C. Primi
Differential Item Functioning nell’Advanced Progressive Matrices – Short Form (Arthur & Day, 1994) 2009 M. Ciancaleoni; S. Galli; C. Primi; F. Chiesi
Exploring the possibility to use Set I of Advanced Progressive Matrices as a short form of Standard Progressive Matrices 2010 M. Ciancaleoni; C. Primi; F. Chiesi
I modelli IRT applicati ad una forma breve delle Matrici Progressive di Raven 2010 M. Ciancaleoni; S. Galli; C. Primi; F. Chiesi
Il funzionamento differenziale degli item (Differential Item Functioning) di un test di profitto 2009 S. Galli; M. Ciancaleoni; F. Chiesi; C. Primi
Il livello di difficoltà degli item delle forme brevi dell'Advanced Progressive Metrices: un'analisi attraverso il modello di Rasch 2008 M. Ciancaleoni; F. Chiesi; C. Primi
Is the APM – Set I suitable for children as a short form of the Raven’s Matrices? 2010 M. Ciancaleoni; C. Primi; F. Chiesi
Item Response Theory Analysis and Differential Item Functioning across Age, Gender and Country of a Short Form of the Advanced Progressive Matrices 2012 F. Chiesi; M. Ciancaleoni; S. Galli; K. Morsanyi; C. Primi
Le proprietà psicometriche della Statistics Anxiety Rating Scale (STARS) 2008 F. Chiesi; C. Primi; M. Ciancaleoni
On the Possibility to Use Set I of Advanced Progressive Matrices As a Short Form of Standard Progressive Matrices: A Preliminary Study. 2010 F. Chiesi; M. Ciancaleoni; S. Galli; C. Primi
Using the Advanced Progressive Matrices (Set I) to Assess Fluid Ability in a Short Time Frame: An Item Response Theory-Based Analysis 2012 F. Chiesi; M. Ciancaleoni; S. Galli; C. Primi
Who failed the introductory statistics examination? A study on a sample of psychology students 2008 S. GALLI; M. CIANCALEONI; F. CHIESI; C. PRIMI