The marketing chain of Chianti Classico wine is described and analysed pointing out the relationships between institutional arrangements of producers' groups and legal protection of product denomination and economic performances.
La filiera del Chianti Classico: i risultati di una ricerca / Dini M.; Rocchi B.; Stefani G.. - In: ECONOMIA AGRO-ALIMENTARE. - ISSN 1126-1668. - STAMPA. - II, 3:(1997), pp. 149-161.
La filiera del Chianti Classico: i risultati di una ricerca
ROCCHI, BENEDETTO;STEFANI, GIANLUCA
1997
Abstract
The marketing chain of Chianti Classico wine is described and analysed pointing out the relationships between institutional arrangements of producers' groups and legal protection of product denomination and economic performances.File in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
filiera_Chianti_EconAgroal.pdf
Accesso chiuso
Tipologia:
Versione finale referata (Postprint, Accepted manuscript)
Licenza:
Tutti i diritti riservati
Dimensione
1.01 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.01 MB | Adobe PDF | Richiedi una copia |
I documenti in FLORE sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.