GALLI, SILVIA
GALLI, SILVIA
Neuroscienze, Psicologia, Area del Farmaco e Salute del Bambino (NEUROFARBA)
AIC and BIC in the Model Selection and Inference From Psychological Data.
2009 C. Primi; S. Galli; F. Chiesi
Applying IRT to the Advanced Progressive Matrices –Short Form.
2010 C. Primi; S. Galli; M. Ciancaleoni; F. Chiesi
Are systemizing and autistic traits related to talent and interest in mathematics and engineering? Testing some of the central claims of the empathizing-systemizing theory
2011 K. Morsanyi; C. Primi; F. Chiesi; S. Handley; S. Galli
Assessing Mathematics Competence In Introductory Statistics Courses: An Application Of The Item Response Theory.
2010 S.GALLI; F.CHIESI; C.PRIMI
Assessing the predictive validity of the mathematical ability scale constructed applying the Rasch model.
2008 M. Ciancaleoni; S. Galli; F. Chiesi; C. Primi
Autoefficacia e rendimento in Psicometria degli studenti di Psicologia: uno studio con indicatori domain-related, domain-specific e task-specific
2010 F. Chiesi; S. Galli; C. Primi
Come costruire forme parallele di un test attraverso il modello di Rasch
2010 S. Galli; F. Chiesi; C. Primi
Competenze o autoefficacia in matematica? Uno studio sul rendimento a Psicometria.
2009 F. CHIESI; C. PRIMI; S. GALLI
Differential Item Functioning nell’Advanced Progressive Matrices – Short Form (Arthur & Day, 1994)
2009 M. Ciancaleoni; S. Galli; C. Primi; F. Chiesi
Do Predictors of Risk for Problem Gambling Differ across Male and Female Adolescents? The 12th European congress of Psychology, Istanbul, 4-8 Luglio.
2011 M. A. Donati; S. Galli; F. Chiesi; C. Primi
Euristica della rappresentatività: effetti del contesto e della competenza
2005 G. Gronchi; S. Galli; F. Chiesi; C. Primi
Gender differences in mathematics self-efficacy: the effect of stereotype threat
2011 S. Galli; F. Chiesi; C. Primi
Genere, competenze e competenze percepite: quali fattori orientano la scelta dei corsi universitari scientifici?
2010 S. Galli; E. Gabbi; F. Chiesi; C. Primi
I modelli IRT applicati ad una forma breve delle Matrici Progressive di Raven
2010 M. Ciancaleoni; S. Galli; C. Primi; F. Chiesi
Il funzionamento differenziale degli item (Differential Item Functioning) di un test di profitto
2009 S. Galli; M. Ciancaleoni; F. Chiesi; C. Primi
Il metodo di studio nell'apprendimento della psicometria: un contributo alla costruzione di uno strumento
2008 S. Galli; C. Primi; F.Chiesi
Implicit gender–math stereotype and women's susceptibility to stereotype threat and stereotype lift
2014 Giulia Franceschini;Silvia Galli;Francesca Chiesi;Caterina Primi
Item Response Theory Analysis and Differential Item Functioning across Age, Gender and Country of a Short Form of the Advanced Progressive Matrices
2012 F. Chiesi; M. Ciancaleoni; S. Galli; K. Morsanyi; C. Primi
La valutazione delle credenze erronee nella didattica del calcolo delle probabilità: il ruolo del contesto e del formato di risposta
2007 G. Gronchi; S. Galli; S. Landini
Le fonti dell’autoefficacia in matematica: le proprietà psicometriche della versione Italiana della Sources of Mathematics Self-Efficacy Scale
2011 S. Galli; F. Chiesi; C. Primi