MENESINI, ERSILIA
MENESINI, ERSILIA
Formazione, Lingue, Intercultura, Letterature e Psicologia (FORLILPSI)
"Noncadiamointrappola" Un intervento Evidence-Based di prevenzione del bullismo e del cyberbullismo a scuola
2014 Valentina Zambuto; Benedetta Emanuela Palladino; Ersilia Menesini
A measure of attributions for peer victimization: psychometric properties and differences among bullying roles
2024 De Luca, Lisa; Palladino, Benedetta Emanuela; Menesini, Ersilia
A Multi-faceted Reality: A Report from Italy
2002 E. MENESINI; R. MODIANO
A Validation Study of Teachers’ Responses to Bullying Questionnaire (TRBQ–T) in Two Large Samples of Teachers
2025 Muñoz-Fernández, Noelia; Nappa, Maria Rosaria; Stefanelli, Federica; Palladino, Benedetta Emanuela; Nocentini, Annalaura; Menesini, Ersilia
Adolescent Dating Aggression in Canada and Italy: A Cross-National Comparison
2010 Jennifer Connolly; Annalaura Nocentini; Ersilia Menesini ; Debra Pepler; Wendy Craig; Trish. S. Williams
Adolescents and Covid-19 pandemic: Stress, resilience and growth experiences. Understanding development in a multi-system perspective
2021 Nocentini A.; Taddei B.; Menesini E.
Adolescents’ ethnic hate speech exposure and ethnic bullying perpetration: The moderating role of tolerance towards diversity and gender
2023 Lo Cricchio, Maria Grazia; Stefanelli, Federica; Menesini, Ersilia; Nocentini, Annalaura
Adolescents’ Stress Reactions in Response to COVID-19 Pandemic at the Peak of the Outbreak in Italy
2021 Nocentini, Annalaura; Palladino, Benedetta Emanuela; Menesini, Ersilia
Analisi longitudinale e differenze di genere nei comportamenti aggressivi in adolescenza
2007 E. MENESINI; A. NOCENTINI; A. FONZI
Anti-bullying programs and Information and Communication Technologies (ICTs): A systematic review
2015 Nocentini, Annalaura; Zambuto, Valentina; Menesini, Ersilia
Apprendimento e competenza sociale nella scuola. Un approccio psicologico alla valutazione e alla sperimentazione.
2014 Ersilia Menesini; Giuliana Pinto; Annalaura Nocentini
Approccio contestuale al senso di colpa e alla vergogna: Validazione di uno strumento.
2007 M. CAMODECA ; E. MENESINI
Assessing Intergroup Disgust Sensitivity: Psychometric properties of an adolescent version of the Intergroup Disgust Sensitivity Scale
2025 Manila Vannucci; Carlo Chiorri; Federica Stefanelli; Benedetta Emanuela Palladino; Ersilia Menesini
Attribution of meanings to terms related to bullying: a comparison between teacher and pupil perspectives in Italy
2002 E. MENESINI; FONZI A.; SMITH P.K.
ATTRIBUZIONE DI EMOZIONI DI RESPONSABILITÀ E DISIMPEGNO MORALE IN UNA STORIA DI BULLISMO
2001 A. FONZI; E. MENESINI
Attribuzioni di emozioni di responsabilità e disimpegno morale in una storia di bullismo. Differenze tra bulli, vittime, esterni e difensori
2002 E. MENESINI; FONZI A.; SANCHEZ V.
Autoefficacia e competenza emotiva in bulli e vittime
2007 E.Ciucci; E. Menesini
Azione ed interazione nello sviluppo dei comportamenti cooperativi.
1991 E. MENESINI; A. FONZI A.
Behavioural correlates of friendship status among Italian school children
1997 E. MENESINI
Beneficial effects of a reminiscence intervention (‘Remember-ME’) on cognitive and psychological dimensions: a pilot study on community-dwelling older adults
2025 Barbara Adriana Lambert Van As, Manila Vannucci, Annalaura Nocentini, Enrico Imbimbo, Ersilia Menesini