The paper presents the characteristics of combination of disability and work as a crucial issue within the educational perspective that supports the construction of adulthood in people with intellectual disabilities. The autor inverstigates the role and responsabilities of the families, educational institutions, career guidance, companies tuo support identity construction of long-term skills in adults with intellectual disabilities.

Costruire competenze permanenti nella disabilità intellettiva. La sfida dell'integrazione al lavoro / Zappaterra, Tamara. - STAMPA. - (2016), pp. 946-953.

Costruire competenze permanenti nella disabilità intellettiva. La sfida dell'integrazione al lavoro

ZAPPATERRA, TAMARA
2016

Abstract

The paper presents the characteristics of combination of disability and work as a crucial issue within the educational perspective that supports the construction of adulthood in people with intellectual disabilities. The autor inverstigates the role and responsabilities of the families, educational institutions, career guidance, companies tuo support identity construction of long-term skills in adults with intellectual disabilities.
2016
9788891734198
L'educazione permanente a partire dalle prima età della vita
946
953
Zappaterra, Tamara
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in FLORE sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificatore per citare o creare un link a questa risorsa: https://hdl.handle.net/2158/1061010
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact