Il saggio analizza il tema dei curricula dottorali in Italia, Portogallo e Malesia con l'obiettivo di valutare come questi possano impattare sulla costruzione di employability dei giovani laureati in educazione degli adulti. The essay frames the concept of adult education starting from PhD curricula and it evaluates the impact of adult education PhD curricula on graduates' employability in Italy, Portugal, Malaysia with a focus on strategies, methods and skills recognized in the national contexts.

Employability and PhD curricula. The study cases of Italy, Malaysia and Portugal / Gioli, Gaia; Ricardo, Rute. - STAMPA. - (2017), pp. 103-117. [10.3726/b11144]

Employability and PhD curricula. The study cases of Italy, Malaysia and Portugal

GIOLI, GAIA;
2017

Abstract

Il saggio analizza il tema dei curricula dottorali in Italia, Portogallo e Malesia con l'obiettivo di valutare come questi possano impattare sulla costruzione di employability dei giovani laureati in educazione degli adulti. The essay frames the concept of adult education starting from PhD curricula and it evaluates the impact of adult education PhD curricula on graduates' employability in Italy, Portugal, Malaysia with a focus on strategies, methods and skills recognized in the national contexts.
2017
978-3-631-67875-6
978-3-653-07046-0
Adult Learning and Education in International Contexts: Future Challenges for its Professionalization. Comparative Perspectives from the 2016 Würzburg Winter School.
103
117
Gioli, Gaia; Ricardo, Rute
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in FLORE sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificatore per citare o creare un link a questa risorsa: https://hdl.handle.net/2158/1087151
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact