The question of the territorial mobility of teachers is basically unknown both on the current and historical level. The essay presents a problematic synthesis on a comparative basis, trying to set guidelines for the research and understanding of the phenomenon. The essay focuses particularly on the period of mass education, between the 1930s and 1970s.
Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento:
http://hdl.handle.net/2158/1098060
Titolo: | Uno sguardo comparato sulla storia della mobilità docente in Italia |
Autori di Ateneo: | |
Autori: | CAUSARANO, PIETRO |
Anno di registrazione: | 2017 |
Titolo del libro: | In cattedra conla valigia. Gl insegnanti tra stabilizzazione e mobilità. Rapporto CNR 2017 sulle migrazioni interne in Italia |
ISBN: | 978-88-6843-686-5 |
Pagina iniziale: | 3 |
Pagina finale: | 17 |
Abstract: | The question of the territorial mobility of teachers is basically unknown both on the current and historical level. The essay presents a problematic synthesis on a comparative basis, trying to set guidelines for the research and understanding of the phenomenon. The essay focuses particularly on the period of mass education, between the 1930s and 1970s. |
Handle: | http://hdl.handle.net/2158/1098060 |
Appare nelle tipologie: | 2a - Art/Cap/Saggio libro scient/tech |
File in questo prodotto:
File | Descrizione | Tipologia | Licenza | |
---|---|---|---|---|
Colucci-Gallo_imp(1) In cattedra con la valigia.pdf | Versione finale referata | DRM non definito | Accesso pubblico con embargo: 31/10/2019 |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.