In Spain, the intercultural approach to education introduces radical transformations of thought and creates a renewed culture of coexistence. Through the intercultural dimension it also passes and transforms itself the current identity of the Historical, theoretical and experimental Pedagogy on the field.

Intercultura e ruolo delle Istituzioni educative in Spagna / Carmen Petruzzi. - STAMPA. - (2018), pp. 143-157.

Intercultura e ruolo delle Istituzioni educative in Spagna

Carmen Petruzzi
2018

Abstract

In Spain, the intercultural approach to education introduces radical transformations of thought and creates a renewed culture of coexistence. Through the intercultural dimension it also passes and transforms itself the current identity of the Historical, theoretical and experimental Pedagogy on the field.
2018
978-884675133-1
Ragazze e ragazzi stranieri a scuola Intercultura, istruzione e progetto di vita in Europa e in Toscana
143
157
Carmen Petruzzi
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in FLORE sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificatore per citare o creare un link a questa risorsa: https://hdl.handle.net/2158/1142536
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact