Moving from the cross-medial nature of the graphic novel, we will analyse two works – "Mū. La città perduta" by Hugo Pratt (1988) and "Gli ultimi giorni di Pompeo" by Andrea Pazienza (1987) – in order to demonstrate the agency of image and its dynamic nature. According to this idea, the graphic novel becomes a multiple support: a hypertext and a place of exchange.
Quando l'immagine è passaggio di stato. Hugo Pratt e Andrea Pazienza / Salvadori Diego. - ELETTRONICO. - (2020), pp. 185-206.
Quando l'immagine è passaggio di stato. Hugo Pratt e Andrea Pazienza
Salvadori Diego
2020
Abstract
Moving from the cross-medial nature of the graphic novel, we will analyse two works – "Mū. La città perduta" by Hugo Pratt (1988) and "Gli ultimi giorni di Pompeo" by Andrea Pazienza (1987) – in order to demonstrate the agency of image and its dynamic nature. According to this idea, the graphic novel becomes a multiple support: a hypertext and a place of exchange.File in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Quando l'immagine e passaggio di stato.pdf
accesso aperto
Tipologia:
Pdf editoriale (Version of record)
Licenza:
Creative commons
Dimensione
764.35 kB
Formato
Adobe PDF
|
764.35 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in FLORE sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.