Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 41 a 60 di 136
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Codevelopment of Delinquent and Depressive Symptoms Across Adolescence: Time-Invariant and Time-Varying Effects of School and Social Failure 2012 Annalaura Nocentini; Giulia Calamai; Ersilia Menesini
Noncadiamointrappola! (Let’s Not Fall Into the Trap!) Online and Offline Peer Led Models Against Bullying and Cyberbullying 2012 Ersilia Menesini; Annalaura Nocentini; Benedetta Emanuela Palladino
Level and change of bullying behavior during high school:A multilevel growth curve analysis. 2013 Nocentini A.; Menesini E.; Salmivalli C.
Florence Cyberbullying-Cybervictimization Scales (FCBVS): Factor structure and reliability in a sample of Italian adolescents 2013 Benedetta Emanuela Palladino; Annalaura Nocentini; Ersilia Menesini
Victimization, Cyber victimization and Internalizing Symptoms: Effects of the Noncadiamointrappola Intervention 2013 Annalaura Nocentini; Benedetta Emanuela Palladino; Ersilia Menesini
MDBQ - A new Measure to Assess Moral Disengagement for Bullying Situations: Comparing Different Structural Models. 2013 Annalaura Nocentini; Simona Caravita; Benedetta Palladino; Gianluca Gini; Ersilia Menesini
Noncadiamointrappola! Reti faccia a faccia e online per la prevenzione e il contrasto del bullismo e del cyberbullismo. 2013 Palladino B.E.; Nocentini A.; Menesini E.
Definitions of cyberbullying 2013 Menesini E.; Nocentini A.; Palladino B. E.; Scheithauer H.; Schultze-Krumbholz A.; Frisén A. ; Berne S. ; Luik P.; Naruskov K. ; Ortega R. ; Calmaestra J. ; Blaya C.
Self-efficacy in anger management and dating aggression in Italian young adults. 2013 Nocentini A. ; Pastorelli C.; Menesini E.
Is Moral Disengagement towards bullying a sociocognitive mediators or a more stable attitude? 2013 Ersilia Menesini; Annalaura Nocentini; Benedetta Emanuela Palladino
Morality, values, traditional bullying, and cyberbullying in adolescence 2013 Menesini E.; Nocentini A.; Camodeca M.
First Adaptation of Coping Power Program as a Classroom-Based Prevention Intervention on Aggressive Behaviors Among Elementary School Children 2014 Muratori; P.; Bertacchi; I.; Giuli; C.; Lombardi; L.; Bonetti; S.; Nocentini A.; Manfredi A.; Polidori L.; Ruglioni; L.; Milone A.; Lochman; J.
Apprendimento e competenza sociale nella scuola. Un approccio psicologico alla valutazione e alla sperimentazione. 2014 Ersilia Menesini; Giuliana Pinto; Annalaura Nocentini
Maternal depression and parenting practices predict treatment outcome in Italian children with Disruptive Behavior Disorder 2014 Muratori; Milone; Nocentini A.; Manfredi; Polidori; Ruglioni; Lambruschi; Masi; Lochman
Violent false memories and engagement in aggressive and delinquent behavior: An investigation in adolescents 2014 Manila Vannucci, Annalaura Nocentini, Carlo Chiorri, Ersilia Menesini
Il fenomeno del Dating Aggression 2014 Nocentini Annalaura
Educational school resilience for adolescents in disadvantaged homes and neighborhoods: effects of resourses in the family and school environment. 2014 Menesini E.; Nocentini A.
Definizione e valutazione dei processi di apprendimento e socializzazione a scuola. 2014 Accorti Gamannossi B.; Nocentini A.; Tambasco G.;
Indicatori di disagio sociale ed abitativo: il punto di vista dei bambini, delle famiglie e degli insegnanti. 2014 Nocentini A.; Tambasco G.; Menesini E.
Percorsi di convivenza e supporto tra ragazzi nelle scuole a rischio 2014 Nocentini A.; Tambasco G.; e colleghi
Mostrati risultati da 41 a 60 di 136
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile