L'articolo, al fine di indagare la corrispondenza tra la personalità di marca comunicata dall'impresa e quella percepita dal consumatore introduce una metodologia di studio della personalità di marca nelle comunità online. La ricerca è circoscritta alle "fashion communities" online ed utilizza tecniche di analisi tratte dalle discipline linguistiche. Vengono analizzati 42 fashion brands del segmento "premium apparel" ed i risultati sono espressi attraverso alcuni indicatori. This paper proposes a methodological approach to investigate the correspondence between brand personality as communicated by companies and brand personality as perceived by consumers. Applied to the online fashion community, it is based on linguistic techniques whose results find their synthesis in two ratios. The first one is Cbpa (Consumer Brand Personality Alignment, and the second is the Cbpc(C/B) (Con- sumer Brand Personality Coverage). The methodology is implemented with 42 fashion brands belonging to the premium apparel segment.
Brand personality nelle comunità online / Ranfagni, Silvia; Faraoni, Monica; Crawford, BELINDA BLANCHE. - In: MICRO & MACRO MARKETING. - ISSN 1121-4228. - STAMPA. - 1:(2016), pp. 55-76.
Brand personality nelle comunità online
RANFAGNI, SILVIA;FARAONI, MONICA;CRAWFORD, BELINDA BLANCHE
2016
Abstract
L'articolo, al fine di indagare la corrispondenza tra la personalità di marca comunicata dall'impresa e quella percepita dal consumatore introduce una metodologia di studio della personalità di marca nelle comunità online. La ricerca è circoscritta alle "fashion communities" online ed utilizza tecniche di analisi tratte dalle discipline linguistiche. Vengono analizzati 42 fashion brands del segmento "premium apparel" ed i risultati sono espressi attraverso alcuni indicatori. This paper proposes a methodological approach to investigate the correspondence between brand personality as communicated by companies and brand personality as perceived by consumers. Applied to the online fashion community, it is based on linguistic techniques whose results find their synthesis in two ratios. The first one is Cbpa (Consumer Brand Personality Alignment, and the second is the Cbpc(C/B) (Con- sumer Brand Personality Coverage). The methodology is implemented with 42 fashion brands belonging to the premium apparel segment.File | Dimensione | Formato | |
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