This article aims to analyse the relationship between animals and women’s representation in Luigi Meneghello’s works, from Libera nos a malo (1963) to L’apprendistato (2012). In particular, it focuses on the artistic references involved in the depiction of animals, foregrounding, the “feminization” of the animal on the one hand and the “animalization” of the female subject on the other.

Dall'icona alla maschera. Luigi Meneghello e l'animalità al femminile / salvadori diego. - ELETTRONICO. - (2018), pp. 99-114. [http://dx.doi.org/10.13128/LEA-1824-484x-24816]

Dall'icona alla maschera. Luigi Meneghello e l'animalità al femminile

salvadori diego
2018

Abstract

This article aims to analyse the relationship between animals and women’s representation in Luigi Meneghello’s works, from Libera nos a malo (1963) to L’apprendistato (2012). In particular, it focuses on the artistic references involved in the depiction of animals, foregrounding, the “feminization” of the animal on the one hand and the “animalization” of the female subject on the other.
2018
978-88-6453-851-8
Le "interazioni forti". Per Luigi Meneghello
99
114
salvadori diego
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Meneghello_Salvadori.pdf

accesso aperto

Tipologia: Pdf editoriale (Version of record)
Licenza: Open Access
Dimensione 989.69 kB
Formato Adobe PDF
989.69 kB Adobe PDF

I documenti in FLORE sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificatore per citare o creare un link a questa risorsa: https://hdl.handle.net/2158/1151591
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact