Addressing the theme of the Care immediately leads us to the medicalization of the painful experience and, hardly, we are led to think that there may be another type of Care that invests the person in the most intimate and profound aspects of their being. Aspects related to emotions, feelings, cognitive, aesthetics, education, ethics. In this context, we are more interested in self-care techniques with particular attention to educational professions. Being educators, taking care of the assistance of others, accompanying people in many recovery paths; being teachers; dealing with disabilities, etc... are all activities that require commitment, attention and expenditure of physical and mental energy. Affrontare il tema della Cura ci porta subito alla medicalizzazione dell'esperienza dolorosa e, difficilmente, siamo portati a pensare che possa esistere un altro tipo di Cura che investe la persona negli aspetti più intimi e profondi del suo essere. Aspetti legati alle emozioni, ai sentimenti, cognitivi, estetici, educativi, etici. In questo contesto, siamo più interessati alle tecniche di cura di sé con particolare attenzione alle professioni educative. Essere educatori, curare l'assistenza degli altri, accompagnare le persone in tanti percorsi di recupero; essere insegnanti; occuparsi di disabilità, ecc... sono tutte attività che richiedono impegno, attenzione e dispendio di energie fisiche e mentali.
Care in Education: Storytelling as a Process of Human and Social Renewal / Rossella Certini. - STAMPA. - (2021), pp. 15-20.
Care in Education: Storytelling as a Process of Human and Social Renewal
Rossella Certini
2021
Abstract
Addressing the theme of the Care immediately leads us to the medicalization of the painful experience and, hardly, we are led to think that there may be another type of Care that invests the person in the most intimate and profound aspects of their being. Aspects related to emotions, feelings, cognitive, aesthetics, education, ethics. In this context, we are more interested in self-care techniques with particular attention to educational professions. Being educators, taking care of the assistance of others, accompanying people in many recovery paths; being teachers; dealing with disabilities, etc... are all activities that require commitment, attention and expenditure of physical and mental energy. Affrontare il tema della Cura ci porta subito alla medicalizzazione dell'esperienza dolorosa e, difficilmente, siamo portati a pensare che possa esistere un altro tipo di Cura che investe la persona negli aspetti più intimi e profondi del suo essere. Aspetti legati alle emozioni, ai sentimenti, cognitivi, estetici, educativi, etici. In questo contesto, siamo più interessati alle tecniche di cura di sé con particolare attenzione alle professioni educative. Essere educatori, curare l'assistenza degli altri, accompagnare le persone in tanti percorsi di recupero; essere insegnanti; occuparsi di disabilità, ecc... sono tutte attività che richiedono impegno, attenzione e dispendio di energie fisiche e mentali.I documenti in FLORE sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.