DI LEONARDO, LAURA
DI LEONARDO, LAURA
Neuroscienze, Psicologia, Area del Farmaco e Salute del Bambino (NEUROFARBA)
"Quando ascoltare a scuola diventa difficile: Qual è il punto di vista dei bambini sull'ascolto in classi con diversa qualità acustica e come cambia negli anni di scuola primaria?" Contributo in Simposio dal titolo “L'ambiente fisico e l'apprendimento: Prestare attenzione all'ambiente interno ed esterno alla classe"
2023 Vettori G., Di Leonardo L., Secchi S., Bigozzi L.
How to measure climate change worry in adolescents? Analyzing the adequacy of a dichotomous response scale for the Climate Change Worry Scale through Item Response Theory
2024 Sofia Santisi, Laura Di Leonardo, Caterina Primi, & Maria Anna Donati
How to measure climate change worry in adolescents? Psychometric properties of the Climate Change Worry Scale
2024 MARIA ANNA DONATI, SOFIA SANTISI, LAURA DI LEONARDO, CATERINA PRIMI
Primary school children’s verbal working memory performances in classrooms with different acoustic conditions
2022 Vettori Giulia, Di Leonardo Laura, Secchi Simone, Astolfi Arianna, Bigozzi Lucia
School indoor and outdoor physical environment: affective experience and cognitive performance effects
2022 Vettori, G., Di Leonardo, L., Secchi, S., Astolfi, A., & Bigozzi, L.
The dyadic invariance of the parent version of the Elementary School Abbreviated Math Anxiety Scale in parental dyads
2024 Laura Di Leonardo, Maria Anna Donati, Costanza Gori, Sofia Santisi, Caterina Primi
The relation between indoor classroom acoustics, children’s well-being and learning. The results of an interdisciplinary research-intervention project
2024 Vettori Giulia, Di Leonardo Laura, Secchi Simone, Bigozzi Lucia
The sound of silence: children’s own perspectives on their hearing and listening in classrooms with different acoustic conditions
2024 Giulia Vettori, Laura Di Leonardo, Simone Secchi, Lucia Bigozzi