Sfoglia per Autore
Self-presentation and emotional contagion on Facebook: new experimental measures of profiles' emotional coherence
2016 Guazzini, Andrea; Guidi, Elisa; Cecchini, Cristina; Milani, Monica; Vilone, Daniele; Meringolo, Patrizia
Effetto bystander in ambiente virtuale.
2016 Meringolo, P.; Guidi, E.; Guazzini, A.
SELF-STIGMA IN MENTAL HEALTH: PLANNING EFFECTIVE PROGRAMS FOR TEENAGERS
2016 Bosco Nicolina; Guazzini Andrea; Guidi, Elisa; Giaccherini, Susanna; Meringolo, Patrizia
Ignorare o intervenire? Il punto di vista dei giovani rispetto alla violenza nelle coppie
2016 Elisa, Guidi; Andrea, Guazzini
Intimate partner sexual violence: An overview of the problem in Italy
2016 Guidi, Elisa; Magnatta, Giulia; Guazzini, Andrea; Meringolo, Patrizia
"HOW CAN BYSTANDER INTERVENTION CHANGE?": AN ONLINE QUALITATIVE STUDY IN ITALY AND BRAZIL
2016 Guidi, Elisa; Mandelbaum, Belinda Piltcher Haber; Bosco, Nicolina; Guazzini, Andrea; Meringolo, Patrizia
Sleep problems in sexually abused preschoolers and their mediation effects on behavior problems.
2016 Langevin, Rachel; Hébert, Martine; Guidi, Elisa; Bernard-Bonnin, Anne Claude; Allard-Dansereau, Claire
Nonlinear dynamics of intimate partner violence
2016 Elisa, Guidi
Excessive Self-presentation on Facebook. One Year of Analysis on Posting Online
2016 Guazzini, Andrea; Cecchini, Cristina; Guidi, Elisa; Milani, Monica; Meringolo, Patrizia
Small group processes on computer supported collaborative learning
2016 Guazzini, Andrea; Cecchini, Cristina; Guidi, Elisa
Sleep Problems and Dissociation in Preschool Victims of Sexual Abuse
2017 Hébert, Martine; Langevin, Rachel; Guidi, Elisa; Bernard-Bonnin, Anne Claude; Allard-Dansereau, Claire
Sleep problems over a year in sexually abused preschoolers
2017 Langevin, Rachel; Hébert, Martine; Guidi, Elisa; Bernard-Bonnin, Anne Claude; Allard-Dansereau, Claire
Intimate Partner Violence: A Stochastic Model
2017 Guidi, Elisa; Meringolo, Patrizia; Guazzini, Andrea; Bagnoli, Franco
Youth violent radicalisation. Preventive strategies and community-based practices in Europe
2018 Patrizia Meringolo, Elisa Guidi, Cristina Cecchini, Camillo Donati
La convenzione d’Istanbul: una visione d’insieme.
2019 Elisa Guidi
Conoscenze e competenze psicologiche per la prevenzione della radicalizzazione violenta: l'esperienza italiana del Progetto PROVA
2019 Cecchini, Cristina; Guidi, Elisa; Meringolo, Patrizia
La valutazione di impatto in un’ottica di comunità. Il Community Impact, per produrre una narrativa migliore
2019 Chiodini Moira; Volpi Carlo; Guidi Elisa; Meringolo Patrizia
Introduzione
2019 Fiorella Chiappi; Elisa Guidi
Progetto europeo prova: la prevenzione della radicalizzazione violenta
2019 Elisa Guidi, Cristina Cecchini, Nicolina Bosco, Patrizia Meringolo
Preventing violent radicalization in Italy: The actions of EU project PROVA
2019 Meringolo P.; Bosco N.; Cecchini C.; Guidi E.
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
Self-presentation and emotional contagion on Facebook: new experimental measures of profiles' emotional coherence | 2016 | Guazzini, Andrea; Guidi, Elisa; Cecchini, Cristina; Milani, Monica; Vilone, Daniele; Meringolo, Patrizia | |
Effetto bystander in ambiente virtuale. | 2016 | Meringolo, P.; Guidi, E.; Guazzini, A. | |
SELF-STIGMA IN MENTAL HEALTH: PLANNING EFFECTIVE PROGRAMS FOR TEENAGERS | 2016 | Bosco Nicolina; Guazzini Andrea; Guidi, Elisa; Giaccherini, Susanna; Meringolo, Patrizia | |
Ignorare o intervenire? Il punto di vista dei giovani rispetto alla violenza nelle coppie | 2016 | Elisa, Guidi; Andrea, Guazzini | |
Intimate partner sexual violence: An overview of the problem in Italy | 2016 | Guidi, Elisa; Magnatta, Giulia; Guazzini, Andrea; Meringolo, Patrizia | |
"HOW CAN BYSTANDER INTERVENTION CHANGE?": AN ONLINE QUALITATIVE STUDY IN ITALY AND BRAZIL | 2016 | Guidi, Elisa; Mandelbaum, Belinda Piltcher Haber; Bosco, Nicolina; Guazzini, Andrea; Meringolo, Patrizia | |
Sleep problems in sexually abused preschoolers and their mediation effects on behavior problems. | 2016 | Langevin, Rachel; Hébert, Martine; Guidi, Elisa; Bernard-Bonnin, Anne Claude; Allard-Dansereau, Claire | |
Nonlinear dynamics of intimate partner violence | 2016 | Elisa, Guidi | |
Excessive Self-presentation on Facebook. One Year of Analysis on Posting Online | 2016 | Guazzini, Andrea; Cecchini, Cristina; Guidi, Elisa; Milani, Monica; Meringolo, Patrizia | |
Small group processes on computer supported collaborative learning | 2016 | Guazzini, Andrea; Cecchini, Cristina; Guidi, Elisa | |
Sleep Problems and Dissociation in Preschool Victims of Sexual Abuse | 2017 | Hébert, Martine; Langevin, Rachel; Guidi, Elisa; Bernard-Bonnin, Anne Claude; Allard-Dansereau, Claire | |
Sleep problems over a year in sexually abused preschoolers | 2017 | Langevin, Rachel; Hébert, Martine; Guidi, Elisa; Bernard-Bonnin, Anne Claude; Allard-Dansereau, Claire | |
Intimate Partner Violence: A Stochastic Model | 2017 | Guidi, Elisa; Meringolo, Patrizia; Guazzini, Andrea; Bagnoli, Franco | |
Youth violent radicalisation. Preventive strategies and community-based practices in Europe | 2018 | Patrizia Meringolo, Elisa Guidi, Cristina Cecchini, Camillo Donati | |
La convenzione d’Istanbul: una visione d’insieme. | 2019 | Elisa Guidi | |
Conoscenze e competenze psicologiche per la prevenzione della radicalizzazione violenta: l'esperienza italiana del Progetto PROVA | 2019 | Cecchini, Cristina; Guidi, Elisa; Meringolo, Patrizia | |
La valutazione di impatto in un’ottica di comunità. Il Community Impact, per produrre una narrativa migliore | 2019 | Chiodini Moira; Volpi Carlo; Guidi Elisa; Meringolo Patrizia | |
Introduzione | 2019 | Fiorella Chiappi; Elisa Guidi | |
Progetto europeo prova: la prevenzione della radicalizzazione violenta | 2019 | Elisa Guidi, Cristina Cecchini, Nicolina Bosco, Patrizia Meringolo | |
Preventing violent radicalization in Italy: The actions of EU project PROVA | 2019 | Meringolo P.; Bosco N.; Cecchini C.; Guidi E. |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile