RUFFINI, COSTANZA

RUFFINI, COSTANZA  

Formazione, Lingue, Intercultura, Letterature e Psicologia (FORLILPSI)  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 26 (tempo di esecuzione: 0.03 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
COGNITIVE UNDERPINNINGS OF DIGITAL LEARNING: THE CASE OF MULTIPLE DIGITAL TEXTS COSTANZA RUFFINI, CHIARA PECINI AND CHRISTIAN TARCHI 2022 Costanza Ruffini, Christian Tarchi, Chiara Pecini
Dialogic reading to empower executive functions in preschoolers 2021 Ruffini C.; Spoglianti S.; Bombonato C.; Bonetti S.; Di Lieto M.C.; Pecini C.
Executive functions and multiple-text comprehension 2024 Christian Tarchi , Costanza Ruffini , Chiara Pecini
Executive functions as predictors of learning prerequisites in preschool: A longitudinal study 2024 Ruffini, Costanza; Berni, Marta; Pierucci, Giulia; Pecini, Chiara
Executive functions in children with specific learning disorders: Shedding light on a complex profile through teleassessment. 2023 Agnese Capodieci, Costanza Ruffini, Andrea Frascari, Carlotta Rivella, Clara Bombonato, Susanna Giaccherini, Valentina Scali, Luciano Luccherino, Paola Viterbori, Laura Traverso, Maria Carmen Usaic, Gian Marco Marzocchi, Chiara Pecini
Far Transfer Effects of Trainings on Executive Functions in Neurodevelopmental Disorders: A Systematic Review and Metanalysis 2024 Bombonato, Clara; Del Lucchese, Benedetta; Ruffini, Costanza; Di Lieto, Maria Chiara; Brovedani, Paola; Sgandurra, Giuseppina; Cioni, Giovanni; Pecini, Chiara
I Fondamenti cognitivi delle soft skills. 2022 Chiara Pecini; Costanza Ruffini
Il quokka saggio e il suo viaggio. Potenziare le funzioni cognitive ed esecutive. 2023 Howard Steven; Chadwick Simon; Pecini C.; Ruffini C.; Bombonato C.
Investigating Children’s Ability to Express Internal States through Narratives and Drawings: Two Longitudinal Studies during Pandemic 2022 Giulia Vettori, Costanza Ruffini, Martina Andreini, Ginevra Megli, Emilia Fabbri, Irene Labate, Sara Bianchi, Chiara Pecini
La comprensione del testo digitale e cartaceo in età scolare: il ruolo delle Funzioni Esecutive (FE) 2023 Costanza Ruffini
La giraffa Mimi e la sciarpa dell'ABC. Potenziare le funzioni cognitive ed esecutive nei prerequisiti della lettura. 2023 Demetri, G., Ruffini, C., Pecini, C.
La lettura condivisa per il potenziamento dei processi cognitivi in eta prescolare 2023 Costanza Ruffini, Sofia Gentili, Silvia Drovandi, Silvia Niccolai, Giada Demetri, Lucia Donata Nepi, Roberta Facondini, Chiara Pecini
Paper and Digital Reading Comprehension: The Role of Executive Functions in School-Age Children 2024 Costanza Ruffini
Preschool Executive Functioning and Child Behavior: Association with Learning Prerequisites? 2021 Chiara Pecini, Costanza Ruffini, Gian marco Marzzocchi
Semantic fluency in 3-6 years old preschoolers: which executive functions? 2024 costanza ruffini; fatbardha osmani; lucia bigozzi; chiara pecini
Shared reading for the improvement of cognitive processes in preschool age. Effetti di Lettura / Effects of Reading, 2024 Ruffini, C., Gentili, S., Niccolai, S., Demetri, G., Nepi, L., Facondini, R., Pecini, C.
Socio-emotional behavior, learning, and the distinct contributions of Executive Functions in primary graders 2024 Ruffini, Costanza; Bei, Eva; Pecini, Chiara
Tele-assessment of cognitive functions in children: a systematic review 2022 Ruffini, Costanza; Tarchi, Christian; Morini, Monica; Giuliano, Gabriella; Pecini, Chiara
Tele-valutazione delle funzioni esecutive in bambini con sintomi da deficit di attenzione/iperattività 2024 Claudia Ceruti, Clara Bombonato, Agnese Capodieci, Andrea Frascari, Chiara Pecini, Carlotta Rivella, Costanza Ruffini, Laura Traverso, Maria Carmen Usai, Paola Viterbori, Gian Marco Marzocchi
The Contribution of Executive Functions When Reading Multiple Texts: A Systematic Literature Review 2021 Tarchi C.; Ruffini C.; Pecini C.