FABBRIZZI, SARA
FABBRIZZI, SARA
Scienze e Tecnologie Agrarie, Alimentari, Ambientali e Forestali (DAGRI)
A GIS-based model for multiscale forest insurance analysis: The Italian case study
2018 Sacchelli, Sandro*; Cipollaro, Maria; Fabbrizzi, Sara
A Means-End Analysis of the Motivations of Young Wine Consumers for the Elaboration of Communication Strategies
2012 Casini L.; Menghini S.; Marinelli N.; Fabbrizzi S.
A mix-method model for adaptation to climate change in the agricultural sector: A case study for Italian wine farms
2017 Sacchelli, Sandro; Fabbrizzi, Sara; Bertocci, Marco; Marone, Enrico; Menghini, Silvio; Bernetti, Iacopo
Agricultural resilience to climate change impact: a nonlinear optimization model for depiction of best adaptation strategies in the wine sector
2016 Sandro, Sacchelli; Sara, Fabbrizzi; Marco, Bertocci; Enrico, Marone; Silvio, Menghini; Iacopo, Bernetti
Birra artigianale: filiera italiana e mercati
2019 Silvio Menghini; Sara Fabbrizzi; Veronica Alampi Sottini; Bruno Fabbri
Birre artigianali italiane: la filiera e le prospettive di mercato
2019 Silvio Menghini; Sara Fabbrizzi; Veronica Alampi Sottini; Bruno Fabbri
Climate change effects and adaptation strategies in the wine sector: A quantitative literature review
2016 Sacchelli, Sandro; Fabbrizzi, Sara; Menghini, Silvio
Climate Change, Wine and Sustainability: A Quantitative Discourse Analysis of the International Scientific Literature
2016 Sacchelli, Sandro; Fabbrizzi, Sara; Menghini, Silvio
Coping with the economic crisis in agriculture: An analysis of the Tuscany (Italy) premium quality wine area and strategies for impact mitigation
2015 Fabbrizzi, Sara; Sacchelli, Sandro; Menghini, Silvio; Bernetti, Iacopo
Future Scenarios of the Food System: Insights from the Consumers’ Perspective
2011 L. Casini; C. Contini; S. Fabbrizzi; I. Travaglini
Generation Y, Wine and Alcohol: a Semantic Differential Approach to Consumption Analysis in Tuscany
2014 Marinelli N.; Fabbrizzi S.; Alampi Sottini V.; Sacchelli S.; Bernetti I.; Menghini S.
Il consumatore responsabile
2013 Menghini S.; Marinelli N.; Alampi Sottini V.; Fabbrizzi S.
Il consumo responsabile di alcol dei giovani in Toscana: analisi delle caratteristiche del consumatore e studio sulla fattibilità di una strategia di marketing sociale
2011 S.Menghini; N.Marinelli; S.Fabbrizzi
Il mercato del vino nella Grande Distribuzione Organizzata in Italia. Tendenze 2009-2017 e Previsioni.
2020 Leonardo Casini; Veronica Alampi Sottini; Andrea Dominici; Sara Fabbrizzi; Francesca Gerini; Caterina Romano
La Filiera della birra artigianale toscana
2016 Veronica Alampi Sottini; Enrico MArone; Maria Cipollaro; Marco Bertocci; Bruno Fabbri; Sara Fabbrizzi;Niccolò Maggini; Francesco Sofi; Giulia Fiorini; Silvio Menghini
La multidimensionalità ieri e oggi: il rapporto con l’ambiente, la società e l’innovazione
2010 L. Casini; C. Contini; S. Fabbrizzi; C. Romano
Minimisation of uncertainty in decision-making processes using optimised probabilistic Fuzzy Cognitive Maps: A case study for a rural sector
2015 Sacchelli, S.; Fabbrizzi, S.
Multifunctional diversification for the Italian wine producers: the state of the art in the adoption of deepening strategies
2014 Menghini S.; Alampi Sottini V.; Marinelli N.; Merlo B.; Fabbrizzi S.
Place-based policy-making and community security: A decision support system for integrated planning of urban ecosystem services and disservices
2018 Sacchelli, Sandro*; Fabbrizzi, Sara; Geri, Francesco; Ciolli, Marco
Rural environment and landscape quality: An evaluation model integrating social media analysis and geostatistics techniques
2019 Sottini V.A.; Barbierato E.; Bernetti I.; Capecchi I.; Fabbrizzi S.; Menghini S.