MARINELLI, NICOLA
MARINELLI, NICOLA
Scienze e Tecnologie Agrarie, Alimentari, Ambientali e Forestali (DAGRI)
A cross-cultural comparison of social media usage in the wine business
2014 Szolnoki G.; Taits D.; Hoffmann C.; Ludwig R.; Thach L.; Dolan R.; Goodman S.; Habel C.; Forbes S.; Marinelli N.; Wilson D.; Mantonakis A.; Zawada P.; Szabo Z.; Csak I.; Ritchie C.; Birch S.; Thompson S.
A family business in the global market between tradition and innovation: an interview with Mireia Torres Macsazzek
2022 Peter Hayes, Nicola Marinelli
A Means-End Analysis of the Motivations of Young Wine Consumers for the Elaboration of Communication Strategies
2012 Casini L.; Menghini S.; Marinelli N.; Fabbrizzi S.
Asimmetrie informative e sicurezza alimentare nei diritti del consumatore e nella competitività dei sistemi produttivi
2010 N. Marinelli
Assessment of climate change impact on viticulture: Economic evaluations and adaptation strategies analysis for the Tuscan wine sector
2012 Bernetti I.; Menghini S.; Marinelli N.; Sacchelli S.; Alampi Sottini V.
Brunello di Montalcino Wine Farms: Remaining Competitive Through Full-Cost Accounting
2013 Alampi Sottini V.; Bertocci M.; Marinelli N.; Marone E.; Menghini S.
Cambiamenti in atto nel paesaggio agrario toscano. Possibili scenari evolutivi
2009 I.Bernetti; N.Marinelli
Competitività sui mercati globali e salvaguardia delle produzioni locali: il caso della filiera vitivinicola senese
2007 N. Marinelli
Contabilità analitica e sostenibilità economica del settore vitivinicolo: il caso del Chianti Classico
2012 L. Casini; A. Corsi; C. Daniele; N. Marinelli; E. Marone; G. Scozzafava
Cost Accounting and the Sustainability of the Wine Sector: The Case of Chianti Classico DOCG
2011 Leonardo Casini; Armando Corsi; Carlo Daniele; Nicola Marinelli; Enrico Marone; Gabriele Scozzafava
Distribuzione organizzata vs. negozio specializzato: uno studio sulle preferenze del consumatore italiano di carne bovina
2013 Leonardo Casini; Nicola Marinelli; Gabriele Scozzafava
Does quality really matter? Variables that drive postmodern consumer choices
2015 Nicola Marinelli; Mariarosaria Simeone; Debora Scarpato
Economic Impact of Climate Change on the Forest Sector: A Subjective Probabilistic Logic Application and Uncertainty Analysis for an Italian Case Study
2016 Marinelli, Nicola; Cipollaro, Maria; Alampi Sottini, Veronica
Evaluation of economic, social and sector impacts of agricultural land loss
2013 Iacopo Bernetti; Veronica Alampi Sottini; Augusto Marinelli; Nicola Marinelli; Enrico Marone; Silvio Menghini; Sandro Sacchelli; Gabriele Scozzafava
Evaluation of Landscape Impacts and Land Use Change: a Tuscan Case Study for CAP Reform Scenarios
2010 I. Bernetti; N. Marinelli
Factors affecting food label complexity: does the new EU Regulation satisfy consumer issues?
2016 Mariarosaria Simeone; Debora Scarpato; Nicola Marinelli
Full cost analysis for the creation of managerial benchmarks in the wine sector: a case study in Tuscany
2014 Marone E.; Bertocci M.; Marinelli N.; Boncinelli F.
Generation Y, Wine and Alcohol: a Semantic Differential Approach to Consumption Analysis in Tuscany
2014 Marinelli N.; Fabbrizzi S.; Alampi Sottini V.; Sacchelli S.; Bernetti I.; Menghini S.
Geografia forestale
2007 N. Marinelli
Green orientation in the food industry and labour market
2014 Viola I.; Marinelli N.