Sfoglia per Autore
Role of writing on metacognitive awareness of scientific concepts learning
2006 Bigozzi, Lucia; Vezzani, Claudio; Fiorentini, Carlo
Lo scrittore novizio di testi: uno studio predittivo
2007 B.Accorti Gamannossi; C.Vezzani; L.Bigozzi; G.Pinto
The development of critical reading abilities in children aged 9 to 14
2007 Bigozzi, Lucia; Vezzani, Claudio
Le concezioni dell'apprendimento negli studenti universitari e negli "insegnanti in fieri":analisi dei costrutti latenti e implicazioni predittive.
2008 C. Vezzani
Sviluppo delle competenze critico-valutative in lettura: uno studio su bambini dai 9 ai 14 anni
2008 L.Bigozzi; C. Vezzani
Disegnare e scrivere in età prescolare: traiettorie evolutive
2014 Eleonora Esposito; Claudio Vezzani; Silvia Ianné
Le concezioni di apprendimento degli studenti universitari in diversi domini
2016 Vettori G; Vezzani C
Uno studio predittivo sul contributo delle concezioni di apprendimento al rendimento scolastico in studenti italiani di scuola secondaria di primo grado: Quali differenze di genere?
2016 Vezzani C; Vettori G
Predicting reading, spelling, and mathematical skills: a longitudinal study from kindergarten through first grade
2016 Pinto, Giuliana; Bigozzi, Lucia; Tarchi, Christian; Vezzani, Claudio; Accorti Gamannossi, Beatrice
Where is my attention? Children’s metaknowledge expressed through drawings
2016 Sara Pezzica; Giuliana Pinto; Lucia Bigozzi; Claudio Vezzani
Le concezioni sull’apprendimento: identificazione di profili in studenti universitari
2017 Vettori, Giulia; Bigozzi, Lucia; Vezzani, Claudio; Pinto, Giuliana
Emergent literacy and reading acquisition: a longitudinal study from kindergarten to primary school
2017 Pinto, Giuliana; Bigozzi, Lucia; Vezzani, Claudio; Tarchi, Christian
Metacognizione e rendimento scolastico: Il ruolo di mediazione delle concezioni sull’apprendimento degli studenti
2017 Vettori, Giulia; Vezzani, Claudio; Bigozzi, Lucia
The relationship between conceptions of learning and academic outcomes in middle school students according to gender differences
2018 Pinto, Giuliana; Bigozzi, Lucia; Vettori, Giulia; Vezzani, Claudio
Assessing students’ beliefs, emotions and causal attribution: Validation of ‘Learning Conception Questionnaire’
2018 Vezzani, Claudio; Vettori, Giulia; Pinto, Giuliana
The mediating role of conceptions of learning in the relationship between metacognition and academic outcomes among middle school students
2018 Vettori Giulia; Vezzani Claudio; Bigozzi Lucia; Pinto Giuliana
Metacognitive knowledge of attention in children with and without ADHD symptoms
2018 Pezzica, Sara; Vezzani, Claudio*; Pinto, Giuliana
University students’ conceptions of learning across multiple domains
2018 Vezzani, Claudio; Vettori, Giulia; Pinto, Giuliana
Identifying Pre-service Teachers’ Profiles of Conceptions of Learning: A Cluster Analysis
2019 Giulia Vettori, Giuliana Pinto, Lucia Bigozzi, Francesco Miniati, Claudio Vezzani
The validation of the Free Fantasy Questionnaire for Children and Adolescents: from Imaginary Playmate to “Dreamtime”
2019 Renato Donfrancesco, Claudio Vezzani, Giuliana Pinto, Lucia Bigozzi, Angela Dibenedetto, Maria Grazia Melegari, Paola Gregori, Elda Andriola, Francesca Di Roma, Alessia Renzi, Renata Tambelli, Michela Di Trani8
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile