INCOGNITO, ORIANA
INCOGNITO, ORIANA
Formazione, Lingue, Intercultura, Letterature e Psicologia (FORLILPSI)
A Study on the Emergence of Sound-Sign Correspondence in Italian speaking 5-year-old pre-schoolers
2023 Lucia Bigozzi, Oriana Incognito, Alice Mercugliano, Diletta De Bernart, Lucia Botarelli, Giulia Vettori
Alfabetizzazione emergente nei bambini bilingui: uno studio di potenziamento della abilità notazionali
2021 Oriana Incognito; Giulia Vettori
An evidence-based intervention on emergent literacy skills in a varied linguistic-cultural context
2020 Oriana Incognito; Federica Stefanelli; Lucia Bigozzi
An instrument to assess sourcing skills in middle school students: preliminary analysis
2023 Oriana Incognito; Christian Tarchi
Bambini bilingui a lingua minoritaria: Quali relazioni tra abilità di vocabolario e competenze narrative orali?
2021 vettori giulia; incognito oriana
Competenze lessicali e narrative nella L2 in bambini bilingui a lingua minoritaria e nei coetanei monolingui
2021 Vettori Giulia, Incognito Oriana, Bigozzi Lucia
Conflict And Harmony In Siblinghood: Drawing’s Contribution To Research On Interpersonal Relationships
2022 Oriana Incognito; Giuliana Pinto
Contribution of Oral Narrative Textual Competence and Spelling Skills to Written Narrative Textual Competence in Bilingual Language Minority Children and Monolingual Peers
2022 Vettori Giulia, Bigozzi Lucia, Incognito Oriana, Pinto Giuliana
Differenze di genere e predittori dei comportamenti sessuali a rischio: tratti di personalità, disregolazione emotiva e assertività sessuale
2023 Cristian Di Gesto; Oriana Incognito; Massimo Bartoli; Aurelia De Lorenzo; Alessio Porreca
Drawing places, recreating spaces: visual voices from at-risk children
2021 Giuliana Pinto; Francesco Tosi; Oriana Incognito
Effetti di un training musicale sullo sviluppo delle abilità logiche, fonologiche e della consapevolezza meta-musicale in età prescolare.
2018 Incognito, O., Stefanelli, F., Pinto, G.
Efficacy of Two School-based Interventions on Notational Ability of Bilingual Pre-schoolers: A Group- Randomized Trial Study
2021 Oriana Incognito; Lucia Bigozzi; Giulia Vettori; Giuliana Pinto
Emergent writing number in Italian preschool children
2018 Incognito, O., Vettori, G., Pinto, G.
Il contributo della competenza narrativa orale sulla competenza narrativa scritta in bambini bilingui e monolingui
2022 Incognito O., Vettori G.
Il valore predittivo della consapevolezza notazionale sui processi di acquisizione delle abilità di alfabetizzazione formalizzata
2022 Vettori, G., Incognito, O., Bigozzi, L., Tarchi, C., Pinto, G.
Improving Bilingual Preschoolers’ Notational Ability: The Efficacy of Two School-Based Interventions
2022 Oriana Incognito; Giulia Vettori
Improving conceptual knowledge of the writing system kindergarten: A cluster randomized trial
2018 Pinto, G., Tarchi, C., Bigozzi, L., Incognito, O., Stefanelli, F.
Influence of Lexical Development on Reading and Spelling Skills: Effects of Enhancement on Second-Grade Children in Primary School
2023 Oriana Incognito; Alice Mecugliano; Lucia Bigozzi
La comprensione del testo in ambienti digitali. Dalle teorie alla costruzione di un percorso di potenziamento per gli studenti
2023 Tarchi, C., Incognito, O., Vettori, G.
La qualità della motor imagery potrebbe essere collegata a specifiche condizioni psicofisiologiche negli atleti: uno studio preliminare
2016 Di Gruttola, Francesco; Incognito, Oriana; Manzoni, Diego; Menardo, Elisa; Sebastiani, Laura