VEZZANI, CLAUDIO
VEZZANI, CLAUDIO
Formazione, Lingue, Intercultura, Letterature e Psicologia (FORLILPSI)
Assessing students’ beliefs, emotions and causal attribution: Validation of ‘Learning Conception Questionnaire’
2018 Vezzani, Claudio; Vettori, Giulia; Pinto, Giuliana
Assessing the Multidimensionality of Students’ Learning Conceptions: The use of L-COMPASS for the well-being and scholastic success
2020 Vettori Giulia, Vezzani Claudio, Bigozzi Lucia, Pinto Giuliana
Attention Components and Spelling Accuracy: Which Connections Matter?
2021 Lucia Bigozzi, Chiara Malagoli, Chiara Pecini, Sara Pezzica, Claudio Vezzani, Giulia Vettori
Cluster Profiles of University Students’ Conceptions of Learning According to Gender, Educational Level, and Academic Disciplines
2020 Giulia Vettori, Claudio Vezzani, Lucia Bigozzi, Giuliana Pinto
Disegnare e scrivere in età prescolare: traiettorie evolutive
2014 Eleonora Esposito; Claudio Vezzani; Silvia Ianné
Emergent literacy and reading acquisition: a longitudinal study from kindergarten to primary school
2017 Pinto, Giuliana; Bigozzi, Lucia; Vezzani, Claudio; Tarchi, Christian
Identifying Pre-service Teachers’ Profiles of Conceptions of Learning: A Cluster Analysis
2019 Giulia Vettori, Giuliana Pinto, Lucia Bigozzi, Francesco Miniati, Claudio Vezzani
Le concezioni dell'apprendimento negli studenti universitari e negli "insegnanti in fieri":analisi dei costrutti latenti e implicazioni predittive.
2008 C. Vezzani
Le concezioni di apprendimento degli studenti universitari in diversi domini
2016 Vettori G; Vezzani C
Le concezioni sull’apprendimento: identificazione di profili in studenti universitari
2017 Vettori, Giulia; Bigozzi, Lucia; Vezzani, Claudio; Pinto, Giuliana
Lo scrittore novizio di testi: uno studio predittivo
2007 B.Accorti Gamannossi; C.Vezzani; L.Bigozzi; G.Pinto
Metacognitive knowledge of attention in children with and without ADHD symptoms
2018 Pezzica, Sara; Vezzani, Claudio*; Pinto, Giuliana
Metacognizione e rendimento scolastico: Il ruolo di mediazione delle concezioni sull’apprendimento degli studenti
2017 Vettori, Giulia; Vezzani, Claudio; Bigozzi, Lucia
Multidimensional profiles of learning orientations and school achievement: a person-oriented approach in middle-school students
2021 Giulia Vettori; Claudio Vezzani; Lucia Bigozzi; Giuliana Pinto
Patterns of Academic Performances and Conceptions of Learning in On-Time, Delayed, and Dropout University Participants: A Cohort Retrospective Study
2021 Vettori Giulia, Vezzani Claudio, Bigozzi Lucia, Pinto Giuliana
Patterns of Cognitive, Metacognitive, and Affective Dimensions in Learning Orientations: A Preliminary Validation of a Self-Report Questionnaire for Middle School Students
2023 Vezzani Claudio, Vettori Giulia, Bigozzi Lucia, Incognito Oriana, Pinto Giuliana
Predicting reading, spelling, and mathematical skills: a longitudinal study from kindergarten through first grade
2016 Pinto, Giuliana; Bigozzi, Lucia; Tarchi, Christian; Vezzani, Claudio; Accorti Gamannossi, Beatrice
Role of writing on metacognitive awareness of scientific concepts learning
2006 Bigozzi, Lucia; Vezzani, Claudio; Fiorentini, Carlo
Sviluppo delle competenze critico-valutative in lettura: uno studio su bambini dai 9 ai 14 anni
2008 L.Bigozzi; C. Vezzani
The development of critical reading abilities in children aged 9 to 14
2007 Bigozzi, Lucia; Vezzani, Claudio