MARINELLI, NICOLA
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 3.569
EU - Europa 3.190
AS - Asia 490
OC - Oceania 42
AF - Africa 20
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 2
SA - Sud America 2
Totale 7.315
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.553
IT - Italia 849
PL - Polonia 825
RU - Federazione Russa 706
IE - Irlanda 232
SE - Svezia 194
SG - Singapore 162
DE - Germania 109
HK - Hong Kong 107
CN - Cina 54
FI - Finlandia 51
JO - Giordania 51
AU - Australia 42
UA - Ucraina 42
GB - Regno Unito 41
FR - Francia 34
IN - India 33
HU - Ungheria 20
ES - Italia 19
TR - Turchia 19
ID - Indonesia 17
CH - Svizzera 16
MY - Malesia 15
RO - Romania 14
VN - Vietnam 14
CI - Costa d'Avorio 13
CA - Canada 12
BE - Belgio 10
NL - Olanda 9
PT - Portogallo 6
BG - Bulgaria 5
IR - Iran 5
NG - Nigeria 5
KR - Corea 3
PH - Filippine 3
PR - Porto Rico 3
AZ - Azerbaigian 2
MM - Myanmar 2
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AT - Austria 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BO - Bolivia 1
BR - Brasile 1
CZ - Repubblica Ceca 1
GH - Ghana 1
HR - Croazia 1
IL - Israele 1
LT - Lituania 1
LU - Lussemburgo 1
LV - Lettonia 1
MX - Messico 1
NO - Norvegia 1
SC - Seychelles 1
TH - Thailandia 1
Totale 7.315
Città #
Santa Clara 1.510
Warsaw 815
Fairfield 260
Chandler 232
Dublin 224
Florence 193
Singapore 135
Woodbridge 112
Ashburn 107
Seattle 93
Cambridge 87
Wilmington 78
Houston 77
Jacksonville 71
Princeton 59
Hong Kong 56
Ann Arbor 49
Milan 48
Buffalo 46
Melbourne 40
Lawrence 39
Rome 36
Altamura 35
Boardman 35
Boston 32
Medford 32
Mumbai 32
Beijing 27
New York 26
Siena 18
Verona 17
Naples 16
Bologna 15
Izmir 15
Prato 15
Dong Ket 14
Abidjan 13
Barcelona 13
Shanghai 13
Suceava 13
Budapest 12
Jakarta 12
Palermo 12
Norwalk 11
San Diego 11
Bari 10
Kent 10
Moscow 10
Serra 10
Andover 8
Falls Church 8
Zurich 8
Arezzo 7
Bern 7
Frankfurt Am Main 7
Perugia 7
Toronto 7
Brussels 6
Chicago 6
Genoa 6
Hillsboro 6
Rieti 6
Turin 6
Bergamo 5
Cento 5
Livorno 5
Napoli 5
Poggibonsi 5
Sofia 5
Atlanta 4
Fumane 4
Polska 4
Redwood City 4
Scandicci 4
Tappahannock 4
Trieste 4
Varese 4
Viterbo 4
West Jordan 4
Afragola 3
Bayan Lepas 3
Bibbona 3
Brescia 3
Cagayan de Oro 3
Camerlona 3
Castagneto Carducci 3
Castelmassa 3
Columbus 3
Concesio 3
Figline Valdarno 3
Kuala Lumpur 3
Lastra a Signa 3
Leuven 3
London 3
Messina 3
Montesilvano Marina 3
Nizza Monferrato 3
None 3
Orono 3
Pantai 3
Totale 5.074
Nome #
Evaluation of economic, social and sector impacts of agricultural land loss 301
Asimmetrie informative e sicurezza alimentare nei diritti del consumatore e nella competitività dei sistemi produttivi 266
Sostenibilità e mercati nelle teorie del benessere e del comportamento dei consumatori 261
The consumer perception of the presence of palm oil in food products: an exploratory study in Italy 257
Wine and globalisation: changes in the International market structure and the position of Italy 251
Il catasto da strumento di conoscenza "strutturale" a strumento di informazione "funzionale" delle risorse territoriali 221
Quantification of the total economic value of forest systems: spatial analysis application to the region of Tuscany (Italy) 219
Evaluation of Landscape Impacts and Land Use Change: a Tuscan Case Study for CAP Reform Scenarios 209
Brunello di Montalcino Wine Farms: Remaining Competitive Through Full-Cost Accounting 208
L’impiego degli automi cellulari per la costruzione di scenari di cambiamento dell’uso del suolo 203
Contabilità analitica e sostenibilità economica del settore vitivinicolo: il caso del Chianti Classico 200
Italian wines and Asia: policy scenarios and competitive dynamics 159
Il consumatore responsabile 155
Distribuzione organizzata vs. negozio specializzato: uno studio sulle preferenze del consumatore italiano di carne bovina 153
Generation Y, Wine and Alcohol: a Semantic Differential Approach to Consumption Analysis in Tuscany 146
The consumer as citizen: the role of ethics for a sustainable consumption 137
The cost of making wine: A Tuscan case study based on a full cost approach 133
Optimisation of the regional energy supply network: a multi-objective analysis in the province of Florence (Italy) 127
Assessment of climate change impact on viticulture: Economic evaluations and adaptation strategies analysis for the Tuscan wine sector 126
The Short Food Supply Chain: A Concrete Example of Sustainability. A Literature Review 125
Sustainability and Food: a Text Analysis of the Scientific Literature 125
“Corporate System” and Green Economy in Campania Region: A Collaborative Platform for the Excellences 121
Sustainability and Well-Being: The Perception of Younger Generations and Their Expectations 119
Why do you drink? A means-end approach to the motivations of young alcohol consumers 118
Sustainability: A quantitative discourse analysis 118
Nutraceutical olive oil: does it make the difference? 117
Il Sistema rurale toscano tra congiuntura e struttura alla vigilia della nuova programmazione - Rapporto 2013 116
Economic Impact of Climate Change on the Forest Sector: A Subjective Probabilistic Logic Application and Uncertainty Analysis for an Italian Case Study 106
Factors affecting food label complexity: does the new EU Regulation satisfy consumer issues? 103
Il consumo responsabile di alcol dei giovani in Toscana: analisi delle caratteristiche del consumatore e studio sulla fattibilità di una strategia di marketing sociale 102
Does quality really matter? Variables that drive postmodern consumer choices 101
Cost Accounting and the Sustainability of the Wine Sector: The Case of Chianti Classico DOCG 100
Cambiamenti in atto nel paesaggio agrario toscano. Possibili scenari evolutivi 99
Un'analisi SWOT per i vini italiani 96
Competitività sui mercati globali e salvaguardia delle produzioni locali: il caso della filiera vitivinicola senese 96
L'indagine diretta 93
Sostenibilità e mercati nelle teorie del benessere e del comportamento dei consumatori 93
Full cost analysis for the creation of managerial benchmarks in the wine sector: a case study in Tuscany 90
Il ruolo delle denominazioni d'origine negli indirizzi di sviluppo e nelle strategie di mercato 90
Multifunctional diversification for the Italian wine producers: the state of the art in the adoption of deepening strategies 89
Green orientation in the food industry and labour market 87
Presenza e visibilità del Sangiovese nel mercato del vino: uno studio sulla Grande Distribuzione Organizzata in Italia 86
A Means-End Analysis of the Motivations of Young Wine Consumers for the Elaboration of Communication Strategies 86
La modellizzazione dell'offerta di biomasse forestali 85
Geografia forestale 84
A cross-cultural comparison of social media usage in the wine business 83
Il ruolo delle Cantine Sociali e delle produzioni a denominazione senesi nella moderna distribuzione 82
The perception of palm oil by Millennials: A semantic differential approach 80
TRADITIONAL PRODUCTS FOR SOCIAL AND ECONOMIC DEVELOPMENT IN RURAL AREAS: THE CASE OF EXTRA-VIRGIN OLIVE OIL IN TUSCANY 77
Sistemi vitivinicoli locali VQPRD e moderna distribuzione: il ruolo della cooperazione 75
Il mercato del vino nella Grande Distribuzione in Italia 75
Teoria economica e risorse naturali 73
Territorial Systems with Rural Vocation, Innovation and Climate Change: from the Web an Opportunity for the Sustainability of Well-Being 72
Welfare in rural areas: a model in support of public decision processes 71
A family business in the global market between tradition and innovation: an interview with Mireia Torres Macsazzek 69
La riforma della Pac ed i suoi effetti sul grano duro: il caso della Campania 65
Transition towards Well-being Sustainability: Approach to "Circular Economic Model" 54
The Total Economic Value of Lands with Civic Uses as a Tool for Their Protection and Enhancement: A Case Study in Tuscany 46
Old and new challenges in the wine business: what lies ahead for Wine Economics and Policy 39
Totale 7.338
Categoria #
all - tutte 17.105
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 17.105


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020343 0 0 0 0 0 0 65 85 68 49 61 15
2020/2021618 44 52 27 59 45 76 22 53 97 76 25 42
2021/2022404 15 44 28 22 20 13 13 30 20 16 79 104
2022/20231.101 111 123 63 78 81 188 159 69 120 28 47 34
2023/2024513 38 49 77 50 36 48 41 69 16 27 40 22
2024/20252.759 103 271 195 415 1.074 680 21 0 0 0 0 0
Totale 7.338