CASINI, LEONARDO
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 6.011
NA - Nord America 6.003
AS - Asia 803
AF - Africa 32
SA - Sud America 21
OC - Oceania 18
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
Totale 12.891
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 5.967
PL - Polonia 2.010
IT - Italia 1.188
IE - Irlanda 705
SE - Svezia 596
UA - Ucraina 324
RU - Federazione Russa 318
DE - Germania 271
HK - Hong Kong 255
CN - Cina 184
FI - Finlandia 179
SG - Singapore 145
ES - Italia 103
GB - Regno Unito 102
TR - Turchia 68
JO - Giordania 59
FR - Francia 54
VN - Vietnam 41
CH - Svizzera 37
CA - Canada 31
RO - Romania 26
BE - Belgio 22
SC - Seychelles 18
AU - Australia 16
NL - Olanda 14
PT - Portogallo 13
BR - Brasile 10
JP - Giappone 9
BG - Bulgaria 8
IN - India 8
KR - Corea 8
AT - Austria 7
GR - Grecia 7
EE - Estonia 6
ZA - Sudafrica 6
AR - Argentina 5
CO - Colombia 5
PH - Filippine 5
DK - Danimarca 4
HR - Croazia 4
HU - Ungheria 4
MY - Malesia 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
AL - Albania 3
DM - Dominica 3
EU - Europa 3
NG - Nigeria 3
PK - Pakistan 3
TH - Thailandia 3
CY - Cipro 2
EG - Egitto 2
IR - Iran 2
LV - Lettonia 2
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 2
MU - Mauritius 2
NO - Norvegia 2
NZ - Nuova Zelanda 2
BY - Bielorussia 1
CL - Cile 1
ET - Etiopia 1
ID - Indonesia 1
LB - Libano 1
LT - Lituania 1
MX - Messico 1
PR - Porto Rico 1
Totale 12.891
Città #
Warsaw 2.005
Chandler 729
Fairfield 704
Dublin 699
Jacksonville 468
Florence 394
Ashburn 390
Woodbridge 326
Seattle 295
Wilmington 290
Cambridge 283
Princeton 243
Houston 229
Ann Arbor 140
Boston 129
Hong Kong 119
Medford 104
Buffalo 102
Lawrence 100
Singapore 100
Altamura 96
Beijing 91
Boardman 77
Izmir 62
Milan 45
San Diego 45
Norwalk 38
Rome 33
Shanghai 33
Bern 32
Kent 31
Dong Ket 30
New York 30
Barcelona 26
Castelnuovo Berardenga 23
Falls Church 23
Hillsboro 22
Frankfurt Am Main 21
Andover 20
Bologna 20
Timisoara 20
Toronto 20
Brussels 19
Moscow 19
Verona 18
Varese 15
Los Angeles 12
Melbourne 12
West Jordan 12
Phoenix 11
Palermo 10
Prato 10
Laurel 9
Helsinki 8
London 8
Napoli 8
Roslyn 8
Serra 8
Siena 8
Sofia 8
Bari 7
Monza 7
Redwood City 7
San Mateo 7
Cape Town 6
Guangzhou 6
Salerno 6
Tallinn 6
Bridgend 5
Caldas da Rainha 5
Cremona 5
Ferrero 5
Frankfurt am Main 5
Montréal 5
Naaldwijk 5
Naples 5
Padova 5
Poggio a Caiano 5
Pontassieve 5
Prescot 5
Redmond 5
Torino 5
Benevento 4
Birmenstorf 4
Cagliari 4
Castello d'Argile 4
Dearborn 4
Fumane 4
Livorno 4
Old Bridge 4
Paris 4
Rockville 4
San Lazzaro Di Savena 4
Seoul 4
Tübingen 4
Venezia 4
Vienna 4
Wuhan 4
Aarhus 3
Adelaide 3
Totale 9.082
Nome #
Artificial neural network for multifunctional areas 240
Territory, environment, and healthiness in traditional food choices: Insights into consumer heterogeneity 235
Food habits. Changes among young Italians in the last 10 years 219
Changes in dietary preferences: new challenges for sustainability and innovation 218
Wine and globalisation: changes in the International market structure and the position of Italy 208
Paths to developing multifunctional agriculture: insights for rural development policies 205
La riforma della Politica Agricola Comunitaria e la filiera olivicolo olearia italiana 202
Does ‘local’ matter in restaurant choice? Results of a discrete choice experiment targeting German and Italian consumers 187
Analysis of the relationship between land values and public aid: possible impacts on land use 179
La multifunzionalità dell'agricoltura nelle zone montane marginali: una valutazione qualitativa, quantitativa e monetaria degli impatti ambientali, economici e sociali 174
Future Scenarios of the Food System: Insights from the Consumers’ Perspective 170
La riduzione della superficie coltivata: tra evoluzione strutturale del settore agricolo e antropizzazione. 169
Investigating the role of personal and context-related factors in convenience foods consumption 162
L’impatto delle misure agroambientali nella regione Toscana 159
Spatial structure of organic viticulture: Evidence from Chianti (Italy) 158
Contabilità analitica e sostenibilità economica del settore vitivinicolo: il caso del Chianti Classico 156
Un modello di programmazione matematica positiva georeferenziata per la valutazione degli effetti indotti dalla riforma della politica agricola comune: un caso di studio 155
Reach for the stars: The impact on consumer preferences of introducing a new top-tier typology into a PDO wine 154
Vertical differentiation via multi-tier geographical indications and the consumer perception of quality: The case of Chianti wines 152
Discrete choice experiments with multiple price vectors for products sold in a wide price range 133
Drivers of plant-based convenience foods consumption: Results of a multicomponent extension of the theory of planned behaviour 120
A Multicriteria Approach for Well-Being Assessment in Rural Areas 115
Eating out: which restaurant to choose? 111
Distribuzione organizzata vs. negozio specializzato: uno studio sulle preferenze del consumatore italiano di carne bovina 110
Geographical Analysis of Agro-Environmental Measures for Reduction of Chemical Inputs in Tuscany 109
Heterogeneous preferences with respect to food preparation time: Foodies and quickies 102
Effect of executional greenwashing on market share of food products: An empirical study on green-coloured packaging 100
Research and innovation needs and gaps for sustainable food systems – A portfolio analysis of EU funded projects 99
Are the RDP objectives coherent with the distribution of funds? A case study in Tuscany 99
Food habits and the increase in ready-to-eat and easy-to-prepare products, 97
OCM seminativi: tendenze evolutive e assetto territoriale 95
Geographical Relationship between Ungulates, Human Pressure and Territory 95
Spatial analysis of selected biodiversity features in protected areas: a case study in Tuscany region 95
Trends in food consumptions: what is happening to Generation X? 94
Spatial analysis of the participation in agri-environment measures for organic farming 94
Typical vine or international taste: Wine consumers' dilemma between beliefs and preferences 91
Structural factors of labour allocation for farm diversification activities 88
On farm non-agricultural activities: geographical determinants of diversification and intensification strategy 88
The determinants of tourist satisfaction along Francigena route in Tuscany 86
Some like it healthy: can socio-demographic characteristics serve as predictors for a healthy food choice? 85
Using the Animal to the Last Bit: Consumer Preferences for Different Beef Cuts 85
Price vector issue in a choice experiment: A methodological proposal 85
A Comparison of the Well-Being of Agricultural and Non Agricultural Households Using a Multicriterial Approach 84
Why Do We Buy Traditional Foods? 84
Consumer Response to Quality Differentiation Strategies in Wine PDOs 83
Organic milk preference: is it a matter of information? 83
Multifunctionality concepts: a critical assessment of the framework approaches 81
Regional impacts of abolishing direct payments: an integrated analysis in four European regions 81
Wine consumption and sales strategies: The evolution of Mass Retail Trading in Italy 81
Il mercato del vino nella Grande Distribuzione Organizzata in Italia. Tendenze 2009-2017 e Previsioni. 81
Monopoly and wine: the Norwegian case 79
Economic Impact of Regulation on Sustainable Irrigation Schemes: A Case Study on a Plant Nursery 77
Trends in British Wine Market and Consumer Confusion 76
La perdita di superficie agricola in Italia 75
Sustainability in the Wine Industry: Key Questions and Research Trends 75
Is the polarization index a valid measure of loyalty for evaluating changes over time? 74
The impact of the new wine common market organization (CMO) on behavioural loyalty towards product attributes: A case from Italy 74
The Consumer Loves Typicality but Prefers the International Wine 74
New Trends in Food Choice: What Impact on Sustainability of Rural Areas? 73
Consumer willingness to pay for non-mandatory indication of the fish catch zone. 73
How loyal are Italian consumers to wine attributes? 72
Il Sistema rurale toscano tra congiuntura e struttura alla vigilia della nuova programmazione - Rapporto 2013 71
Why do you drink? A means-end approach to the motivations of young alcohol consumers 71
Evaluating rural viability and well-being: Evidence from marginal areas in Tuscany 71
Nutraceutical olive oil: does it make the difference? 70
THE DETERMINANTS OF QUALITY OF LIFE IN RURAL AREAS FROM A GEOGRAPHIC PERSPECTIVE: THE CASE OF TUSCANY 68
The wine consumer's behaviour in selected stores of Italian major retailing chains 66
AMPLIAMENTO DELLA MATRICE INTERSETTORIALE ITALIANA E SUO IMPIEGO COME MODELLO ECONOMETRICO 66
AMBIENTE E BENESSERE SOCIALE, UN APPROCCIO SECONDO LA TEORIA DELLE SELTE SOCIALI DI SEN 65
LA BIOREGIONE. VERSO L¿INTEGRAZIONE DEI PROCESSI SOCIOECONOMICI E ECOSISTEMICI NELLE COMUNITÀ LOCA 64
APPLICATIONS OF MCDM TECHNIQUES TO FORESTRY MANAGEMENT 64
VALUTAZIONE ECONOMICA DELL'IMPATTO AGGREGATO E DEI BENEFICI DIRETTI DELLA RICREAZIONE ALL'APERTO DI UN PARCO NATURALE DELLA TOSCANA 63
IL RUOLO DEL TASSO INTERNO DI RENDIMENTO NELLA SCELTA DELL'OTTIMO TURNO 62
Sustainability in the wine industry: key questions and research trendsa 62
L'analisi del benessere in montagna 62
The Role of Context Definition in Choice Experiments: a Methodological Proposal Based on Customized Scenarios 61
LA VALUTAZIONE ECONOMICA DELLA RICREAZIONE ALL'APERTO: IL CASO DEL PARCO NATURALE DELL'ORECCHIELLA 59
IL MERCATO DELL'OLIO DI OLIVA E LE IMPLICAZIONI DI POLITICA AGRARIA 58
AN INPUT/OUTPUT AND MULTILEVEL APPROACH TO PLANNING FOREST RESOURCE AND PROTECTED AREA IN ITALY. 58
Acqua, agricoltura e ambiente nei nuovi scenari di politica comunitaria 56
FUNZIONI SOCIALI DELL¿AGRICOLTURA E NUOVE TIPOLOGIE D¿IMPRESA 53
LA FILIERA LEGNO IN TOSCANA 53
L'agricoltura e lo sviluppo rurale nei nuovi strumenti per il governo del territorio 53
Agricoltura biologica e sviluppo delle attività di trasformazione e commercializzazione locale nella provincia di Prato 53
IL SISTEMA FORESTA-LEGNO IN TOSCANA ISTITUTO NAZIONALE DI ECONOMIA AGRARIA 53
POTENZIALITÀ FINANZIARIE E DI MERCATO DELLA COLTIVAZIONE DEL NOCE COMUNE 52
LA VALUTAZIONE DEL SURPLUS DEI CACCIATORI NELLA PROVINCIA DI FIRENZE CON L'IMPIEGO DI MODELLI DI SCELTA DICOTOMICI:ASPETTI METODOLOGICI ED APPLICATIVI 52
Consumer preferences of wine in Italy applying best-worst scaling 52
L'analisi dei costi della risorsa idrica: Il caso del vivaismo pistoiese 52
Stili e tendenze alimentari tra i giovani italiani 52
L'impresa selvicolturale 50
Analysis of Italian consumer preferences for beef 50
IL MERCATO DEI VINI ITALIANI NELLA GDO NAZIONALE” 50
AREE MONTANE E SVILUPPO SOCIOECONOMICO: IL CASO DELLA COMUNITÀ MONTANA DEGLI ALBURNI. 50
ASPETTI FONDIARI, ORGANIZZAZIONE E SVILUPPO DEL TERRITORIO E DELLE ATTIVITÀ RURALI 49
IL MERCATO NAZIONALE DEI PRODOTTI LEGNOSI 49
Cost Accounting and the Sustainability of the Wine Sector: The Case of Chianti Classico DOCG 49
PROBLEMATICHE ECONOMICHE E COMMERCIALI DEL LEGNAME DI LATIFOGLIE NOBILI IN TOSCANA 49
L'impatto degli attributi del prodotto vino sulla fedeltà comportamentale dei consumatori italiani 48
Management Accounting in the Winegrowing Sector: Proposal and Development of an “Ad Hoc” Control System 48
Totale 9.492
Categoria #
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Totale 39.080


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.926 0 201 55 193 218 243 178 279 177 138 219 25
2020/20212.006 151 116 147 282 64 220 77 166 195 281 104 203
2021/20221.235 42 154 72 56 44 47 31 88 34 43 239 385
2022/20233.060 378 339 116 235 255 596 397 186 295 42 137 84
2023/20241.223 82 140 197 81 83 115 84 189 42 43 102 65
2024/2025522 335 187 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 13.043