Sfoglia per Autore
Performance di memoria di lavoro verbale in differenti condizioni di qualità acustica
2019 Giulia Vettori; Simone Secchi; Lucia Bigozzi
La relazione tra emozioni, concezioni, strategie di apprendimento e successo scolastico in studenti di scuola secondaria: Un approccio person-oriented
2019 Giulia Vettori; Giuliana Pinto; Lucia Bigozzi
Identifying Pre-service Teachers’ Profiles of Conceptions of Learning: A Cluster Analysis
2019 Giulia Vettori, Giuliana Pinto, Lucia Bigozzi, Francesco Miniati, Claudio Vezzani
On studying children's narrative competence in transition: A longitudinal study from kindergarten to the 2nd year of primary school
2019 Giulia Vettori; Lucia Bigozzi
Metacognitive and Affective/Emotional Antecedents of Teachers’ Job Satisfaction
2020 Vettori Giulia; Incognito Oriana
The role of the socio-economic background on the improvement of emergent literacy skills in Italian preschool children
2020 Incognito Oriana, Vezzani Claudio, Vettori Giulia
Writing Narrative Texts: A Longitudinal Study in a Transparent Language System
2020 Vettori Giulia; Bigozzi Lucia; Pinto Giuliana
University On-Time, Delayed and Dropout: Previous Scholastic Achievement and Conceptions of Learning
2020 giulia vettori
Assessing the Multidimensionality of Students’ Learning Conceptions: The use of L-COMPASS for the well-being and scholastic success
2020 Vettori Giulia, Vezzani Claudio, Bigozzi Lucia, Pinto Giuliana
Cluster Profiles of University Students’ Conceptions of Learning According to Gender, Educational Level, and Academic Disciplines
2020 Giulia Vettori, Claudio Vezzani, Lucia Bigozzi, Giuliana Pinto
La scuola fa la differenza? L’influenza delle esperienze scolastiche e familiari sull’apprendimento della lingua scritta nello svantaggio socio culturale
2021 Oriana Incognito; Giulia Vettori
Bambini bilingui a lingua minoritaria: Quali relazioni tra abilità di vocabolario e competenze narrative orali?
2021 vettori giulia; incognito oriana
Competenze lessicali e narrative nella L2 in bambini bilingui a lingua minoritaria e nei coetanei monolingui
2021 Vettori Giulia, Incognito Oriana, Bigozzi Lucia
Italian university students’ learning experience during COVID-19 forced online education
2021 Giulia Vettori
Acceptance and Commitment Approach to School Engagement: The Development of a Questionnaire
2021 Giulia Vettori; Daniele Mugnaini,
Alfabetizzazione emergente nei bambini bilingui: uno studio di potenziamento della abilità notazionali
2021 Oriana Incognito; Giulia Vettori
Parlare di sé, parlare dell’altro. Soggettività e alterità nelle narrazioni infantili
2021 Giulia Vettori; Oriana Incognito
The influence of school and home context on emergent literacy in kindergartens: a longitudinal study
2021 Oriana Incognito; Giulia Vettori
Vocabulary and oral narrative skills in monolingual and bilingual language minority children
2021 Giulia Vettori; Oriana Incognito
Attention Components and Spelling Accuracy: Which Connections Matter?
2021 Lucia Bigozzi, Chiara Malagoli, Chiara Pecini, Sara Pezzica, Claudio Vezzani, Giulia Vettori
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile