SCOZZAFAVA, GABRIELE
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 4.322
NA - Nord America 3.895
AS - Asia 627
AF - Africa 30
SA - Sud America 12
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 5
OC - Oceania 3
Totale 8.894
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.869
PL - Polonia 1.882
RU - Federazione Russa 940
IT - Italia 562
IE - Irlanda 321
SE - Svezia 247
SG - Singapore 196
CN - Cina 117
HK - Hong Kong 112
ES - Italia 95
DE - Germania 73
FI - Finlandia 68
IN - India 58
JO - Giordania 52
VN - Vietnam 33
CH - Svizzera 32
CI - Costa d'Avorio 26
GB - Regno Unito 25
TR - Turchia 23
CA - Canada 21
UA - Ucraina 18
FR - Francia 17
BE - Belgio 11
NL - Olanda 8
RO - Romania 8
BR - Brasile 6
KR - Corea 6
BG - Bulgaria 5
JP - Giappone 5
DK - Danimarca 4
IR - Iran 4
MY - Malesia 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
AU - Australia 3
EU - Europa 3
HR - Croazia 3
ID - Indonesia 3
PH - Filippine 3
PR - Porto Rico 3
TH - Thailandia 3
AR - Argentina 2
CO - Colombia 2
MA - Marocco 2
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 2
MX - Messico 2
PE - Perù 2
PT - Portogallo 2
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 2
BY - Bielorussia 1
CY - Cipro 1
MU - Mauritius 1
NG - Nigeria 1
PK - Pakistan 1
QA - Qatar 1
Totale 8.894
Città #
Warsaw 1.880
Santa Clara 914
Fairfield 430
Dublin 317
Chandler 297
Florence 215
Ashburn 206
Woodbridge 198
Singapore 163
Seattle 157
Cambridge 146
Wilmington 146
Houston 144
Princeton 85
Ann Arbor 75
Lawrence 67
Altamura 66
Beijing 58
Hong Kong 56
Medford 55
Mumbai 52
Buffalo 42
Boston 34
Boardman 32
Bern 31
Jacksonville 27
Moscow 27
Abidjan 26
Dong Ket 26
New York 24
Izmir 22
San Diego 20
Rome 17
Barcelona 16
Milan 16
Shanghai 16
Hillsboro 15
Norwalk 15
Kent 14
Falls Church 12
Brussels 11
Helsinki 9
Munich 9
Phoenix 9
Los Angeles 8
Sant'Arpino 8
Toronto 8
West Jordan 8
Siena 7
Andover 6
Bologna 6
Monza 6
Serra 6
Bridgend 5
Castelnuovo Berardenga 5
London 5
Old Bridge 5
Palermo 5
Pontassieve 5
Reggio Calabria 5
Sofia 5
Yubileyny 5
Dearborn 4
Ottawa 4
Prato 4
Seoul 4
Timisoara 4
Torino 4
Wuhan 4
Aarhus 3
Aligarh 3
Amsterdam 3
Cedar Knolls 3
Dubai 3
Ferrara 3
Genoa 3
Kuala Lumpur 3
Laurel 3
Paris 3
Prad am Stilfser Joch 3
Pune 3
Sarteano 3
São Paulo 3
Tappahannock 3
Trento 3
Abano Terme 2
Aversa 2
Bangkok 2
Bari 2
Bettystown 2
Bremen 2
Burlington 2
Cagliari 2
Carolina 2
Casablanca 2
Casalecchio di Reno 2
Caserta 2
Cenes de la Vega 2
Chico 2
Città Sant'Angelo 2
Totale 6.411
Nome #
Evaluation of economic, social and sector impacts of agricultural land loss 286
Territory, environment, and healthiness in traditional food choices: Insights into consumer heterogeneity 271
Changes in dietary preferences: new challenges for sustainability and innovation 251
Appraisal of aids as provided by Rule 225 (Council Regulation (EC) no. 1698/2005) in Tuscany Region-Methodology, procedures and results. 236
Il ruolo della vite nella caratterizzazione del territorio e degli ordinamenti produttivi per lo sviluppo delle aziende agrituristiche in Toscana. 222
Does ‘local’ matter in restaurant choice? Results of a discrete choice experiment targeting German and Italian consumers 216
Il valore di uso delle aree verdi: la stima dell'universo dei fruitori di alcuni parchi urbani fiorentini. 209
Analysis of the relationship between land values and public aid: possible impacts on land use 208
La multifunzionalità dell'agricoltura nelle zone montane marginali: una valutazione qualitativa, quantitativa e monetaria degli impatti ambientali, economici e sociali 199
Economic estimative, juridical and urbanistic evaluations in the preservation and change of rural landscape[Il ruolo delle valutazioni economico-estimative, giuridiche ed urbanistiche nella conservazione e trasformazione del paesaggio agrario] 194
La costituzione del sistema informativo territoriale per l’implementazione di un modello di simulazione della politica agraria: un caso di studio. 188
Investigating the role of personal and context-related factors in convenience foods consumption 188
Il pagamento unico e la condizionalità nella modifica del paesaggio rurale: un caso di studio. 187
Contabilità analitica e sostenibilità economica del settore vitivinicolo: il caso del Chianti Classico 186
Reach for the stars: The impact on consumer preferences of introducing a new top-tier typology into a PDO wine 179
Un modello di programmazione matematica positiva georeferenziata per la valutazione degli effetti indotti dalla riforma della politica agricola comune: un caso di studio 175
Vertical differentiation via multi-tier geographical indications and the consumer perception of quality: The case of Chianti wines 174
Discrete choice experiments with multiple price vectors for products sold in a wide price range 167
Drivers of plant-based convenience foods consumption: Results of a multicomponent extension of the theory of planned behaviour 161
A Multicriteria Approach for Well-Being Assessment in Rural Areas 145
Distribuzione organizzata vs. negozio specializzato: uno studio sulle preferenze del consumatore italiano di carne bovina 141
Eating out: which restaurant to choose? 140
Are the RDP objectives coherent with the distribution of funds? A case study in Tuscany 133
Food habits and the increase in ready-to-eat and easy-to-prepare products, 133
A new approach to antiglaucoma drugs: carbonic anhydrase inhibitors with or without NO donating moieties. Mechanism of action and preliminary pharmacology. 131
Heterogeneous preferences with respect to food preparation time: Foodies and quickies 130
Inhibition of carbonic anhydrase isozymes I and II with natural products extracted from plants, mushrooms and honey 126
Typical vine or international taste: Wine consumers' dilemma between beliefs and preferences 124
Trends in food consumptions: what is happening to Generation X? 123
Why Do We Buy Traditional Foods? 118
Organic milk preference: is it a matter of information? 115
Some like it healthy: can socio-demographic characteristics serve as predictors for a healthy food choice? 113
Consumer Response to Quality Differentiation Strategies in Wine PDOs 113
Price vector issue in a choice experiment: A methodological proposal 112
l pagamento unico e la condizionalità nella modifica del paesaggio rurale: un caso di studio 110
Using the Animal to the Last Bit: Consumer Preferences for Different Beef Cuts 110
Wine consumption and sales strategies: The evolution of Mass Retail Trading in Italy 108
Il Sistema rurale toscano tra congiuntura e struttura alla vigilia della nuova programmazione - Rapporto 2013 105
Nutraceutical olive oil: does it make the difference? 102
New Trends in Food Choice: What Impact on Sustainability of Rural Areas? 102
Evaluating rural viability and well-being: Evidence from marginal areas in Tuscany 101
The Consumer Loves Typicality but Prefers the International Wine 100
L’area vasta nella Provincia di Firenze: nuovi orientamenti legislativi e valutativi nella gestione del verde urbano 96
Inhibition of mammalian carbonic anhydrases I-XIV with grayanotoxin III: Solution and in silico studies 93
The Role of Context Definition in Choice Experiments: a Methodological Proposal Based on Customized Scenarios 93
Cost Accounting and the Sustainability of the Wine Sector: The Case of Chianti Classico DOCG 88
A methodological approach to assess the effect of organic, biodynamic, and conventional production processes on the intrinsic and perceived quality of a typical wine: The case study of chianti docg 87
Analysis of Italian consumer preferences for beef 83
How much is a bottle of conventional, organic or biodynamic wine worth? Results of an experimental auction 82
Sustainable Marketing and Consumers' Food Preference 78
Effetti del disaccoppiamento e della condizionalità su una azienda biologica ed una convenzionale: un caso di studio nel Mugello. 78
Analisi degli effetti a livello aziendale e territoriale della nuova politica agricola comunitaria: il caso della Toscana 75
Green urban areas: evaluation and analysis of public spending for management. Some cases study in Florence 75
Management Accounting in the Winegrowing Sector: Proposal and Development of an “Ad Hoc” Control System 72
Does attitude moderate the effect of labelling information when choosing functional foods? 68
What Farm Features determine the Granting of RDP Funding? The Case of Measures 121 and 214 in Tuscany 68
Le variazioni del territorio rurale e le diverse tipologie di imprenditore agricolo: un caso di studio 65
Blockchain and consumer behaviour: Results of a Technology Acceptance Model in the ancient wheat sector 64
Il caso di studio 64
La filiera del tartufo e la sua valorizzazione in Toscana e Abruzzo 64
Adherence to the Mediterranean Diet and COVID-19: A Segmentation Analysis of Italian and US Consumers 62
The new CAP reform: an analysis of impacts at the sub-national level. The case of Tuscany 60
Un modello di programmazione matematica positiva georeferenziata per la valutazione degli effetti indotti dalla riforma della PAC: un caso di studio 58
La dimensione territoriale dello sviluppo nei modelli di analisi(Premessa; Il Sistema Informativo Territoriale (SIT); La vocazione turistica territoriale: il Recreation Opportunity- Spectrum),L'indagine diretta(Il questionario ed il piano delle interviste; I risultati generali; Il valore delle risorse rurali nelle preferenze e nella spesa turistica provinciale) 57
Consumer preferences for wild game meat: evidence from a hybrid choice model on wild boar meat in Italy 54
Market Strategies in the Beef Sector: a Discrete Choice Experiment for the Segmentation of Consumer Preferences 54
The Primary Sector and quality of life: evaluation methodologies for an efficient agricultural policy assessment 54
The Perfect Cut: What do Italian Consumers want from their Everyday Beef? 51
XXXVII Incontro del Centro Studi di Estimo e di Economia Territoriale (Ce.S.E.T.): Ferrara, 19-20 novembre 2007 49
Pagamento unico di base, greening e small farm scheme: quale scenario si prospetta per la Toscana? 48
Post-lockdown changes in diet in Italy and the USA: Return to old habits or structural changes? 47
Proposal for a territorial assessment of the effects of agricultural policies with a georeferred mathematical programming model: a case study 47
Proposal for a territorial assessment of the effects of agricultural policies with a georeferred mathematical programming model: a study case. 45
Le strategie di valorizzazione del tartufo 43
La valutazione degli investimenti nelle tartufaie coltivate 42
Valutazione dei costi di realizzazione impianto e manutenzione 41
Evaluation of green urban areas: some study cases in Florence 40
La metodologia di indagine 38
Sustainable Marketing and Consumers’ Food Preference 35
Can blockchain technology strengthen consumer preferences for credence attributes? 35
Totale 8.985
Categoria #
all - tutte 22.619
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 22.619


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020904 0 0 0 0 156 124 121 149 117 102 120 15
2020/20211.018 85 119 41 185 44 64 45 70 93 139 44 89
2021/2022580 17 46 55 36 28 21 19 41 18 18 108 173
2022/20231.360 140 195 79 68 96 230 176 98 157 10 59 52
2023/2024588 35 57 90 29 32 97 40 84 8 30 54 32
2024/20252.409 132 357 249 557 1.114 0 0 0 0 0 0 0
Totale 8.985