BARONCELLI, ANDREA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 14.284
NA - Nord America 4.327
AS - Asia 1.638
SA - Sud America 365
AF - Africa 38
OC - Oceania 33
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 4
Totale 20.689
Nazione #
IT - Italia 11.292
US - Stati Uniti d'America 4.267
RU - Federazione Russa 955
FR - Francia 612
HK - Hong Kong 395
NL - Olanda 376
SG - Singapore 361
CN - Cina 306
BR - Brasile 298
IE - Irlanda 235
SE - Svezia 188
KR - Corea 151
VN - Vietnam 145
CH - Svizzera 126
GB - Regno Unito 121
DE - Germania 104
PL - Polonia 71
IN - India 70
JO - Giordania 59
FI - Finlandia 58
ES - Italia 56
CA - Canada 42
AU - Australia 33
ID - Indonesia 31
AR - Argentina 28
TR - Turchia 23
IR - Iran 19
PH - Filippine 17
RO - Romania 16
UA - Ucraina 14
CI - Costa d'Avorio 13
PK - Pakistan 11
EC - Ecuador 10
ZA - Sudafrica 10
BD - Bangladesh 8
LT - Lituania 8
MX - Messico 8
CL - Cile 7
IQ - Iraq 7
JP - Giappone 7
AT - Austria 6
BE - Belgio 6
CO - Colombia 6
BO - Bolivia 5
IL - Israele 5
NO - Norvegia 5
A1 - Anonimo 4
AE - Emirati Arabi Uniti 4
DK - Danimarca 4
EG - Egitto 4
HN - Honduras 4
LV - Lettonia 4
PE - Perù 4
PT - Portogallo 4
PY - Paraguay 4
SM - San Marino 4
HR - Croazia 3
MA - Marocco 3
SA - Arabia Saudita 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
TN - Tunisia 3
TW - Taiwan 3
BG - Bulgaria 2
CR - Costa Rica 2
EE - Estonia 2
GR - Grecia 2
KE - Kenya 2
MY - Malesia 2
NP - Nepal 2
RS - Serbia 2
UY - Uruguay 2
UZ - Uzbekistan 2
AL - Albania 1
AZ - Azerbaigian 1
BH - Bahrain 1
BJ - Benin 1
BN - Brunei Darussalam 1
BS - Bahamas 1
BY - Bielorussia 1
CZ - Repubblica Ceca 1
DZ - Algeria 1
ET - Etiopia 1
GY - Guiana 1
HU - Ungheria 1
KG - Kirghizistan 1
KZ - Kazakistan 1
MT - Malta 1
NI - Nicaragua 1
PA - Panama 1
PS - Palestinian Territory 1
TJ - Tagikistan 1
TT - Trinidad e Tobago 1
Totale 20.689
Città #
Santa Clara 1.394
Rome 925
Florence 780
Milan 757
Hong Kong 340
Ashburn 246
Fairfield 230
Singapore 230
Dublin 223
Chandler 183
Bologna 168
Padova 163
Dearborn 161
Naples 158
Turin 145
Seoul 129
Woodbridge 120
Bari 113
Genoa 112
Pisa 108
Cambridge 103
Palermo 103
Verona 102
Seattle 99
Houston 94
Catania 93
Beijing 81
Cagliari 77
Wilmington 73
Princeton 65
Bern 63
Ho Chi Minh City 59
Perugia 58
Livorno 56
Brescia 54
Parma 54
Moscow 53
Prato 53
Altamura 50
Paris 49
Los Angeles 48
Boston 45
Modena 45
Mumbai 45
Lucca 44
Bergamo 38
Ann Arbor 37
Lawrence 37
Pescara 37
Venice 36
Warsaw 34
Redwood City 33
Trento 33
Hanoi 32
Treviso 32
Buffalo 31
Munich 31
Reggio Emilia 31
Torino 29
Salerno 28
Hefei 27
Melbourne 27
Scandicci 27
Boardman 26
Clifton 26
Udine 26
São Paulo 25
Dallas 24
Siena 23
Medford 22
Monza 22
Augusta 21
Bolzano 21
Genova 21
Messina 21
Napoli 21
Athens 20
Shanghai 20
Vicenza 20
Amsterdam 19
Barcelona 19
Pontedera 19
Viareggio 19
Lecce 18
Campi Bisenzio 17
New York 17
San Diego 17
Trieste 17
Montesilvano Marina 16
Rio Saliceto 16
La Spezia 15
Norwalk 15
Seregno 15
Capaccio 14
Piombino 14
Reggio Calabria 14
Abidjan 13
Arezzo 13
Mogliano Veneto 13
Paderno Dugnano 13
Totale 9.623
Nome #
Callous-Unemotional Traits in età evolutiva e caratteristiche genitoriali 5.147
Misura dei tratti di personalità Callous-Unemotional in studenti di scuola media: verso la validazione italiana dell'Inventory of Callous-Unemotional Traits (ICU). 1.573
Measuring Positive Affect, Negative Affect, and Physiological Hyperarousal among Italian Youth: Translations of the PANAS-C and PH-C 1.511
Progetto MExTE: promuovere il benessere dell’insegnante per promuovere il benessere a scuola 1.145
Primo contributo alla validazione italiana dell’Inventory of Callous Unemotional Traits (ICU): uno studio con preadolescenti 753
Relazione scuola-famiglia: alleanza e corresponsabilità educativa 634
La meta-emotion philosophy degli educatori 471
Insegnanti e alunni a scuola di emozioni 457
Meta-emotion philosophy in early childhood teachers: Psychometric properties of the Crèche Educator Emotional Style Questionnaire 409
Insegnanti a scuola di emozioni: verso il progetto MExTE 353
Prepotenze tra pari ed intelligenza emotiva: somiglianze e differenze tra bullismo tradizionale e cyberbullying 317
Supporto sociale dato e ricevuto nelle relazioni tra pari a scuola: proposta di un breve questionario self-report 315
Associazione tra bullismo, empatia e callous-unemotional traits in studenti di scuola media 310
Personal and Professional Emotional Characteristics of Early Childhood Teachers and Their Proneness to Communicate with Parents and Colleagues About Children’s Emotions 299
Callous-unemotional traits, borderline personality, and self-injury in gothic subculture 256
Evidenze di efficacia del Metodo MExTE 235
Assessing social intelligence: the self-report version of the Peer-Estimated Social Intelligence Questionnaire (PESI) 215
Tratti di personalità callous-unemotional ed emozionalità: uno studio con preadolescenti di scuola media 214
Attentional Orienting to Emotional Faces Moderates the Association Between Callous-Unemotional Traits and Peer-Nominated Aggression in Young Adolescent School Children 210
Tratti di personalità Callous-Unemotional e supporto sociale tra i pari. Un’indagine con studenti preadolescenti 209
USO PROBLEMATICO DI INTERNET E CYBERBULLISMO IN STUDENTI ADOLESCENTI 207
Storie gotiche e alienazione sociale: Lo strano caso di Barbie e di Monster High. 204
Gothic identity and emotion-related personality traits: the social representation of woman through popular dolls 201
Tra reale e virtuale: aggressività e bullismo nell’era digitale 200
Supporto sociale dato e ricevuto nel contesto delle relazioni tra pari: messa a punto di un questionario self-report. 197
Dalla Barbie alla gotica Monster High: due modelli identitari a confronto in preadolescenti e giovani adulti 197
ATTRIBUZIONE DI STATI EMOTIVI A BULLI E CYBERBULLI: UNO STUDIO ESPLORATIVO CON STUDENTI DI SCUOLA MEDIA 192
Not Just for Adults: Using the Triarchic Model of Psychopathy to Inform Developmental Models of Conduct Problems in Adolescence 192
Emotional arousal and regulation: Further evidence of the validity of the "How I Feel" Questionnaire for use with school-age children 191
The associations between callous-unemotional traits and emotional awareness in youth 189
Bidirectional Effects Between Callous-Unemotional Traits and Student-Teacher Relationship Quality Among Middle School Students 186
The emotional core of bullying: Further evidences of the role of callous-unemotional traits and empathy 171
Diverse rappresentazioni di bambino nei professionisti dei servizi educativi 0-6 170
Preliminary evidence of efficacy of the Ethics of Human Relations approach on teachers’ emotional competence 167
La meta emotion philosophy nei docenti ospedalieri 167
The Emotional Correlates to Callous–Unemotional Traits in Children 157
Relational identity in adolescence: Between loneliness and sense of personal uniqueness 156
Tratti di personalità emotivi e posizione sociale nei preadolescenti: effetti unici e interattivi nell'associazione con il cyber bullismo. 155
Emotion-Related Personality Traits and Peer Social Standing: Unique and Interactive Effects in Cyberbullying Behaviors 153
Emotion Perception Accuracy and Bias in Face-to-Face Versus Cyberbullying 151
EMOZIONALITÀ ESPRESSA E PROBLEMATICHE RELAZIONALI TRA PARI: UNO STUDIO CON STUDENTI DI SCUOLA MEDIA 149
Callous-unemotional traits and emotional awareness in youth 148
Unique effects of different components of trait emotional intelligence in traditional bullying and cyberbullying 146
Pratica e funzione del self-injury nella subcultura gotica in relazione a tratti di personalità borderline e callous-unemotional 144
Facing the pandemic lockdown questionnaire - FPLQ: A brief tool to assess individual differences in front of pandemic experience 140
The Association between Callous-Unemotional Traits and Behavioral and Academic Adjustment in Children: Further Validation of the Inventory of Callous-Unemotional Traits 136
The rise of online teaching and digital learning during the health emergency from Covid-19 and teachers’ working self-efficacy: an Italian perspective. 135
Callous-unemotional traits, emotional processing of discrete emotions, and aggressive behavior in preadolescents 132
The role of emotional intelligence in promoting popularity among pre-adolescents 130
The associations between cyberbullying/cyber victimization and emotion attribution to a fictional cyberbully and to a fictional cyber victim in a community sample of preadolescents 129
The unique and interactive effects of callous-unemotional traits and internalizing emotion problems in the association to adolescents' generalized problematic Internet use 126
Le prepotenze attraverso le nuove tecnologie: competenze emotive e differenze di genere 124
Attachment representations and generalized problematic Internet use in a sample of high school students in transition from adolescence to emerging adulthood 121
Triarchic Model Traits as Predictors of Bullying and Cyberbullying in Adolescence 119
The role of emotional processes in (cyber)bullying 112
The Impact of the COVID-19 Pandemic on Affect, Fear, and Personality of Primary School Children Measured During the Second Wave of Infections in 2020 107
Le prepotenze tra ragazzi a scuola: strategie metodologiche per l’individuazione dei correlati unici in diverse forme di bullismo 96
Totale 20.830
Categoria #
all - tutte 36.459
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 36.459


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021908 0 0 0 0 0 157 80 123 156 145 126 121
2021/20221.297 62 77 60 104 131 86 115 134 105 70 153 200
2022/20232.554 143 188 158 113 167 313 278 213 255 196 252 278
2023/20243.487 295 238 288 323 335 293 292 286 168 352 378 239
2024/20256.424 302 449 460 735 1.418 780 407 544 498 299 315 217
2025/20262.431 366 479 359 601 511 115 0 0 0 0 0 0
Totale 20.830