BARONCELLI, ANDREA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 11.298
NA - Nord America 3.909
AS - Asia 629
OC - Oceania 31
AF - Africa 16
SA - Sud America 15
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 4
Totale 15.902
Nazione #
IT - Italia 9.211
US - Stati Uniti d'America 3.894
RU - Federazione Russa 731
FR - Francia 356
IE - Irlanda 233
SE - Svezia 180
CN - Cina 179
SG - Singapore 164
CH - Svizzera 114
NL - Olanda 107
GB - Regno Unito 98
HK - Hong Kong 77
PL - Polonia 67
JO - Giordania 57
ES - Italia 51
IN - India 48
DE - Germania 46
FI - Finlandia 37
AU - Australia 31
KR - Corea 23
IR - Iran 19
TR - Turchia 18
CA - Canada 14
RO - Romania 14
CI - Costa d'Avorio 13
PH - Filippine 13
BR - Brasile 12
ID - Indonesia 11
UA - Ucraina 9
AT - Austria 5
LT - Lituania 5
NO - Norvegia 5
VN - Vietnam 5
A1 - Anonimo 4
SM - San Marino 4
DK - Danimarca 3
HR - Croazia 3
PE - Perù 3
PK - Pakistan 3
PT - Portogallo 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
BE - Belgio 2
EE - Estonia 2
IL - Israele 2
IQ - Iraq 2
LV - Lettonia 2
RS - Serbia 2
SA - Arabia Saudita 2
TW - Taiwan 2
AZ - Azerbaigian 1
BG - Bulgaria 1
BS - Bahamas 1
CZ - Repubblica Ceca 1
DZ - Algeria 1
EG - Egitto 1
GR - Grecia 1
HU - Ungheria 1
KG - Kirghizistan 1
MT - Malta 1
ZA - Sudafrica 1
Totale 15.902
Città #
Santa Clara 1.391
Rome 724
Florence 671
Milan 550
Fairfield 230
Dublin 222
Chandler 183
Ashburn 166
Dearborn 161
Padova 141
Woodbridge 120
Naples 113
Singapore 113
Cambridge 103
Turin 103
Bologna 100
Seattle 97
Pisa 94
Verona 91
Houston 89
Bari 87
Catania 86
Genoa 81
Wilmington 73
Princeton 65
Bern 63
Palermo 63
Cagliari 58
Livorno 56
Parma 54
Altamura 50
Prato 45
Boston 44
Lucca 39
Mumbai 39
Perugia 39
Ann Arbor 37
Lawrence 37
Moscow 36
Brescia 35
Beijing 34
Bergamo 34
Pescara 34
Redwood City 33
Trento 33
Warsaw 30
Torino 29
Modena 28
Salerno 28
Melbourne 27
Scandicci 27
Boardman 26
Venice 24
Hong Kong 23
Siena 23
Medford 22
Genova 21
Napoli 21
Udine 21
Athens 20
Messina 20
Monza 20
Paris 20
Vicenza 20
Barcelona 19
Pontedera 19
Shanghai 19
Viareggio 19
Bolzano 17
Campi Bisenzio 17
San Diego 17
Treviso 17
Rio Saliceto 16
La Spezia 15
Norwalk 15
Reggio Emilia 15
Trieste 15
Piombino 14
Reggio Calabria 14
Abidjan 13
Arezzo 13
Dallas 13
Hefei 13
Mogliano Veneto 13
Pistoia 13
Urbino 13
Cinisello Balsamo 12
Massa 12
Montecatini Terme 12
Sassari 12
Seregno 12
Amsterdam 11
Augusta 11
Bagheria 11
Bagno a Ripoli 11
Castelnuovo Rangone 11
Grosseto 11
Latina 11
Mapo-gu 11
Rimini 11
Totale 7.665
Nome #
Callous-Unemotional Traits in età evolutiva e caratteristiche genitoriali 4.267
Misura dei tratti di personalità Callous-Unemotional in studenti di scuola media: verso la validazione italiana dell'Inventory of Callous-Unemotional Traits (ICU). 1.241
Measuring Positive Affect, Negative Affect, and Physiological Hyperarousal among Italian Youth: Translations of the PANAS-C and PH-C 1.191
Progetto MExTE: promuovere il benessere dell’insegnante per promuovere il benessere a scuola 875
Primo contributo alla validazione italiana dell’Inventory of Callous Unemotional Traits (ICU): uno studio con preadolescenti 537
Relazione scuola-famiglia: alleanza e corresponsabilità educativa 428
La meta-emotion philosophy degli educatori 371
Insegnanti e alunni a scuola di emozioni 358
Meta-emotion philosophy in early childhood teachers: Psychometric properties of the Crèche Educator Emotional Style Questionnaire 344
Insegnanti a scuola di emozioni: verso il progetto MExTE 302
Associazione tra bullismo, empatia e callous-unemotional traits in studenti di scuola media 240
Personal and Professional Emotional Characteristics of Early Childhood Teachers and Their Proneness to Communicate with Parents and Colleagues About Children’s Emotions 236
Supporto sociale dato e ricevuto nelle relazioni tra pari a scuola: proposta di un breve questionario self-report 226
Callous-unemotional traits, borderline personality, and self-injury in gothic subculture 209
Evidenze di efficacia del Metodo MExTE 178
USO PROBLEMATICO DI INTERNET E CYBERBULLISMO IN STUDENTI ADOLESCENTI 175
Tratti di personalità callous-unemotional ed emozionalità: uno studio con preadolescenti di scuola media 175
The associations between callous-unemotional traits and emotional awareness in youth 174
Attentional Orienting to Emotional Faces Moderates the Association Between Callous-Unemotional Traits and Peer-Nominated Aggression in Young Adolescent School Children 173
Tra reale e virtuale: aggressività e bullismo nell’era digitale 169
Tratti di personalità Callous-Unemotional e supporto sociale tra i pari. Un’indagine con studenti preadolescenti 165
Storie gotiche e alienazione sociale: Lo strano caso di Barbie e di Monster High. 159
Emotional arousal and regulation: Further evidence of the validity of the "How I Feel" Questionnaire for use with school-age children 149
The emotional core of bullying: Further evidences of the role of callous-unemotional traits and empathy 147
ATTRIBUZIONE DI STATI EMOTIVI A BULLI E CYBERBULLI: UNO STUDIO ESPLORATIVO CON STUDENTI DI SCUOLA MEDIA 147
Not Just for Adults: Using the Triarchic Model of Psychopathy to Inform Developmental Models of Conduct Problems in Adolescence 141
Gothic identity and emotion-related personality traits: the social representation of woman through popular dolls 139
Bidirectional Effects Between Callous-Unemotional Traits and Student-Teacher Relationship Quality Among Middle School Students 137
The Emotional Correlates to Callous–Unemotional Traits in Children 136
Preliminary evidence of efficacy of the Ethics of Human Relations approach on teachers’ emotional competence 136
Supporto sociale dato e ricevuto nel contesto delle relazioni tra pari: messa a punto di un questionario self-report. 134
Unique effects of different components of trait emotional intelligence in traditional bullying and cyberbullying 129
Prepotenze tra pari ed intelligenza emotiva: somiglianze e differenze tra bullismo tradizionale e cyberbullying 129
Emotion-Related Personality Traits and Peer Social Standing: Unique and Interactive Effects in Cyberbullying Behaviors 121
The Association between Callous-Unemotional Traits and Behavioral and Academic Adjustment in Children: Further Validation of the Inventory of Callous-Unemotional Traits 119
Emotion Perception Accuracy and Bias in Face-to-Face Versus Cyberbullying 115
Diverse rappresentazioni di bambino nei professionisti dei servizi educativi 0-6 111
Dalla Barbie alla gotica Monster High: due modelli identitari a confronto in preadolescenti e giovani adulti 111
Pratica e funzione del self-injury nella subcultura gotica in relazione a tratti di personalità borderline e callous-unemotional 109
Callous-unemotional traits and emotional awareness in youth 109
Assessing social intelligence: the self-report version of the Peer-Estimated Social Intelligence Questionnaire (PESI) 109
Tratti di personalità emotivi e posizione sociale nei preadolescenti: effetti unici e interattivi nell'associazione con il cyber bullismo. 106
EMOZIONALITÀ ESPRESSA E PROBLEMATICHE RELAZIONALI TRA PARI: UNO STUDIO CON STUDENTI DI SCUOLA MEDIA 102
The associations between cyberbullying/cyber victimization and emotion attribution to a fictional cyberbully and to a fictional cyber victim in a community sample of preadolescents 99
The role of emotional intelligence in promoting popularity among pre-adolescents 98
Relational identity in adolescence: Between loneliness and sense of personal uniqueness 97
The unique and interactive effects of callous-unemotional traits and internalizing emotion problems in the association to adolescents' generalized problematic Internet use 97
Facing the pandemic lockdown questionnaire - FPLQ: A brief tool to assess individual differences in front of pandemic experience 96
La meta emotion philosophy nei docenti ospedalieri 94
The rise of online teaching and digital learning during the health emergency from Covid-19 and teachers’ working self-efficacy: an Italian perspective. 92
Callous-unemotional traits, emotional processing of discrete emotions, and aggressive behavior in preadolescents 90
Triarchic Model Traits as Predictors of Bullying and Cyberbullying in Adolescence 89
The role of emotional processes in (cyber)bullying 82
Attachment representations and generalized problematic Internet use in a sample of high school students in transition from adolescence to emerging adulthood 80
The Impact of the COVID-19 Pandemic on Affect, Fear, and Personality of Primary School Children Measured During the Second Wave of Infections in 2020 69
Le prepotenze tra ragazzi a scuola: strategie metodologiche per l’individuazione dei correlati unici in diverse forme di bullismo 66
Le prepotenze attraverso le nuove tecnologie: competenze emotive e differenze di genere 62
Totale 16.040
Categoria #
all - tutte 27.298
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 27.298


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020923 0 0 0 0 0 196 213 139 101 100 110 64
2020/20211.343 84 59 95 92 105 157 80 123 156 145 126 121
2021/20221.297 62 77 60 104 131 86 115 134 105 70 153 200
2022/20232.554 143 188 158 113 167 313 278 213 255 196 252 278
2023/20243.487 295 238 288 323 335 293 292 286 168 352 378 239
2024/20254.065 302 449 460 735 1.418 701 0 0 0 0 0 0
Totale 16.040