MENESINI, ERSILIA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 17.292
NA - Nord America 10.933
AS - Asia 2.176
AF - Africa 97
SA - Sud America 81
OC - Oceania 57
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
Totale 30.639
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 10.839
IT - Italia 8.671
PL - Polonia 2.502
RU - Federazione Russa 2.414
IE - Irlanda 767
SE - Svezia 699
SG - Singapore 526
FR - Francia 405
DE - Germania 398
HK - Hong Kong 392
UA - Ucraina 366
CN - Cina 330
GB - Regno Unito 272
FI - Finlandia 216
IN - India 209
ES - Italia 149
CH - Svizzera 137
TR - Turchia 133
PH - Filippine 109
BE - Belgio 93
CA - Canada 82
TH - Thailandia 79
TW - Taiwan 67
NL - Olanda 66
VN - Vietnam 65
BR - Brasile 46
ID - Indonesia 44
AU - Australia 43
CI - Costa d'Avorio 42
KR - Corea 40
PK - Pakistan 40
MY - Malesia 36
GR - Grecia 29
RO - Romania 29
JO - Giordania 28
SC - Seychelles 23
JP - Giappone 19
AT - Austria 18
IL - Israele 17
CL - Cile 15
IR - Iran 15
NZ - Nuova Zelanda 14
EG - Egitto 12
PE - Perù 10
ZA - Sudafrica 10
MX - Messico 8
BG - Bulgaria 7
HU - Ungheria 7
LT - Lituania 6
NO - Norvegia 6
SA - Arabia Saudita 6
AL - Albania 5
BD - Bangladesh 5
CO - Colombia 5
CZ - Repubblica Ceca 5
LU - Lussemburgo 5
SM - San Marino 5
BN - Brunei Darussalam 4
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 4
PT - Portogallo 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
ET - Etiopia 3
HR - Croazia 3
IQ - Iraq 3
SI - Slovenia 3
AR - Argentina 2
CD - Congo 2
CY - Cipro 2
EC - Ecuador 2
EU - Europa 2
JM - Giamaica 2
LV - Lettonia 2
NG - Nigeria 2
UG - Uganda 2
A1 - Anonimo 1
BO - Bolivia 1
DO - Repubblica Dominicana 1
GH - Ghana 1
GL - Groenlandia 1
LI - Liechtenstein 1
MD - Moldavia 1
RS - Serbia 1
Totale 30.639
Città #
Santa Clara 2.785
Warsaw 2.490
Chandler 791
Fairfield 778
Rome 772
Dublin 747
Florence 657
Jacksonville 576
Ashburn 476
Milan 440
Singapore 404
Woodbridge 352
Cambridge 321
Wilmington 321
Seattle 301
Houston 268
Princeton 251
Naples 188
Altamura 175
Bari 175
Palermo 175
Lawrence 174
Hong Kong 164
Buffalo 158
Ann Arbor 157
Boston 156
Beijing 154
Boardman 145
Mumbai 137
Turin 136
Medford 121
Bologna 103
Moscow 97
Padova 95
Bern 93
Verona 87
Izmir 80
Bangkok 76
Genoa 75
Catania 68
San Diego 68
Paris 52
Brescia 47
Los Angeles 47
Salerno 46
Mountain View 44
Redwood City 44
Cagliari 43
Dong Ket 43
Pescara 43
Abidjan 42
Antwerp 42
Norwalk 40
Messina 39
Hillsboro 38
Shanghai 36
Tainan City 36
Torino 36
Livorno 35
Prato 35
Taranto 34
West Jordan 34
Certaldo 33
Napoli 32
Dallas 31
Seville 31
Pisa 30
Siena 27
Sevilla 26
New York 25
Yubileyny 25
Bergamo 24
Trieste 24
Vicenza 24
Kent 23
Parma 23
Modena 22
Trento 22
Falls Church 21
Guangzhou 21
Lucca 21
Toronto 21
Campi Bisenzio 20
Frankfurt Am Main 20
Incheon 20
Taipei 20
Washington 20
Andover 18
Helsinki 18
Ottawa 18
Phoenix 18
Petaling Jaya 17
Reggio Calabria 17
Konya 16
London 16
Monsummano Terme 16
Sesto Fiorentino 16
Berlin 15
Brisbane 15
Calvisano 15
Totale 17.464
Nome #
Prevenire e contrastare il bullismo e il cyberbullismo 2.397
The competitive attitude scale (CAS): a multidimensional measure of competitiveness in adolescence 881
Florence Cyberbullying-Cybervictimization Scales (FCBVS): Factor structure and reliability in a sample of Italian adolescents 852
Il bullismo a scuola. Come prevenirlo, come intervenire. 638
La misura dell’intelligenza emotiva: Un contributo alla validazione italiana dell’Emotional Intelligence Scale (EIS) con adolescenti 579
"Noncadiamointrappola" Un intervento Evidence-Based di prevenzione del bullismo e del cyberbullismo a scuola 468
Conformismo e autonomia: la funzione del gruppo dei pari nell'adolescenza 392
UNA RETE DI SOLIDARIETÀ CONTRO IL BULLISMO. VALUTAZIONE DI UNA ESPERIENZA ITALIANA BASATA SUL MODELLO DELLA PEER EDUCATION 376
Le traiettorie del bullismo in adolescenza 361
Il questionario sulle prepotenze per la popolazione italiana: problemi teorici e metodologici 293
Online sexual harassment in adolescence: a scoping review. 290
I diversi volti del fallimento scolastico: ruolo dei predittori individuali e relazionali. 278
Comportamenti aggressivi nelle prime esperienze sentimentali in adolescenza 273
Bullying in schools: the state of knowledge and effective interventions 265
Comportamenti aggressivi nel gruppo dei pari e nelle relazioni sentimentali: quali continuita’? 256
La prevenzione del cyberbullismo a scuola. Un approccio a molteplici livelli. 256
Bullying among siblings: the role of personality and relational variables 253
Le azioni di contrasto al bullismo e al cyberbullismo 250
The Coping with Cyberbullying Questionnaire: Development of a New Measure 250
Apprendimento e competenza sociale nella scuola. Un approccio psicologico alla valutazione e alla sperimentazione. 247
Il ciclo della violenza: maltrattamento familiare, bullismo e dating aggression psicologico 233
Reciprocal involvement in Adolescent Dating Aggression . An Italian-Spanish study 231
Le condizioni metereologiche e il comportamento dei bambini al nido 227
Psychometric properties of the florence cyberbullying-cybervictimization scales 225
Estonian students' perception and definition of cyberbullying 219
L'esperienza sociale in un contesto scolastico multietnico. Un' indagine su bambini italiani e cinesi 216
Bulli da grandi. Amore, sessualità e violenza tra gli adolescenti 212
Studio sulle proprietà psicometriche della versione italiana dell’Emotional Intelligent Scale (EIS) con preadolescenti 205
Online and school-based programs to prevent cyberbullying among Italian adolescents: What works, why, and under which circumstances 204
Attribuzioni di emozioni di responsabilità e disimpegno morale in una storia di bullismo. Differenze tra bulli, vittime, esterni e difensori 199
Empatia, prosocialità e apprendimento 198
La rilevanza sociale degli studi sul bullismo: prospettive internazionali e contributi di ricerca nazionali. 194
Definition of cyberbullying among Italian adolescents: to what extent do criteria and type of behaviour matter? An investigation through the Cost scenarios 192
Self-efficacy in anger management and dating aggression in Italian young adults. 176
For Whom Is Anti-Bullying Intervention Most Effective? The Role of Temperament 172
Analisi longitudinale e differenze di genere nei comportamenti aggressivi in adolescenza 171
Bullies and victims in schools in Central and Southern Italy 171
La competenza emotiva in bulli e vittime 170
Evidence-based intervention against bullying and cyberbullying: Evaluation of the NoTrap! program in two independent trials 170
Perceived severity of cyberbullying: Differences and similarities across four countries 169
The teacher’s role in preventing bullying 168
La comprensione delle emozioni nei bambini e lo stile emotivo materno 167
The Efficacy of the "Dat-e Adolescence" Prevention Program in the Reduction of Dating Violence and Bullying 161
How to Stop Victims’ Suffering? Indirect Effects of an Anti-Bullying Program on Internalizing Symptoms 160
Autoefficacia e competenza emotiva in bulli e vittime 157
Una rassegna sistematica dei nuovi programmi sviluppati in ambiente virtuale per la prevenzione del bullismo a scuola 153
Emotions of moral disengagement, class norms and bullying in adolescence: A multilevel approach. 152
Bullying and disability: A literature review about characteristics, consequences and prevention strategies 152
Il bullismo a scuola: alcune questioni di metodo 151
The efficacy of teachers' responses to incidents of bullying and victimization: The mediational role of moral disengagement for bullying 146
Il contesto familiare dei bulli e delle vittime 141
Bullismo: Interventi psicologici e di mediazione scolastica 139
Why do some students want to be actively involved as peer educators, while others do not? Findings from NoTrap! anti-bullying and anti-cyberbullying program 138
NoTrap! Online and School based intervention to prevent cyberbullying among adolescents. 136
Teachers’ Reaction in Homophobic Bullying Incidents: the Role of Self-efficacy and Homophobic Attitudes 136
Anti-bullying programs and Information and Communication Technologies (ICTs): A systematic review 135
ATTRIBUZIONE DI EMOZIONI DI RESPONSABILITÀ E DISIMPEGNO MORALE IN UNA STORIA DI BULLISMO 132
Weather daily variation in winter and its effect on behavior and affective states in day-care children 132
KiVa Anti-Bullying Program in Italy: Evidence of Effectiveness in a Randomized Control Trial 130
Parents, family characteristics and bullying behavior: A systematic review 130
Adolescent Dating Aggression in Canada and Italy: A Cross-National Comparison 129
Ethnic Bullying Victimization in Italy: The Role of Acculturation Orientation for Ethnic Minority Adolescents With Differing Citizenship Statuses 129
Bullismo: che fare?. Prevenzione e strategie di intervento nella scuola. 127
Bullying and peer violence among children and adolescents in residential care settings: A review of the literature 127
Noncadiamointrappola! (Let’s Not Fall Into the Trap!) Online and Offline Peer Led Models Against Bullying and Cyberbullying 125
Level and change of bullying behavior during high school:A multilevel growth curve analysis. 124
The Personality Trait of Environmental Sensitivity Predicts Children’s Positive Response to School-Based Antibullying Intervention 122
Peer education intervention: face-to-face versus online. 121
Voluntary Vs Nominated Peer Educators: a Randomized Trial within the NoTrap! Anti-Bullying Program 121
Bullying in residential care for children: Qualitative findings from five European countries 121
Il bullismo come processo di gruppo: adattamento e validazione del questionario “Ruoli dei partecipanti” alla popolazione italiana 120
Studying cross-cultural differences in temperament in toddlerhood: United States of America (US) and Italy 120
Morality, values, traditional bullying, and cyberbullying in adolescence 118
Seasonal variation, weather and behavior in day-care children: a multilevel approach 116
Shame and guilt as behaviour regulators: relationships with bullying, victimization and prosocial behaviour. 115
Noncadiamointrappola! Reti faccia a faccia e online per la prevenzione e il contrasto del bullismo e del cyberbullismo. 114
Moral emotions and bullying. A cross-national comparison of differences between bullies, victims and outsiders 114
Recalling unpresented hostile words: false memories predictors of traditional and cyberbullying 112
Behavioural correlates of friendship status among Italian school children 111
Bullismo che fare? 110
Noncadiamointrappola! Un intervento evidence-based di prevenzione e contrasto al bullismo e al cyberbullismo 110
Relazioni tra coetanei in età scolare: processi evolutivi e fattori di rischio 108
Victimization among children and adolescents accessing the Meyer pediatric hospital: A retrospective study 108
IL BULLISMO: LE AZIONI EFFICACI DELLA SCUOLA. 107
The role of traditional and online moral disengagement on cyberbullying: Do externalising problems make any difference? 106
Il ruolo delle emozioni morali e delle norme di classe nello sviluppo del bullismo durante l’adolescenza 106
Soluzioni blended per l’innovazione della didattica universitaria. L’esperienza dell’Ateneo di Firenze 105
La solitudine comportamentale in ragazzi di scuola media: caratteristiche comportamentali, indicatori di malessere ed autoefficacia emotiva 105
CON I BULLI NON SI SCHERZA Affrontare offese e prepotenze 105
Enhancing children’s responsibility to take action against bullying: evaluation of a befriending intervention in Italian middle schools 105
Definitions of cyberbullying 105
Codevelopment of Delinquent and Depressive Symptoms Across Adolescence: Time-Invariant and Time-Varying Effects of School and Social Failure 104
Peer victimization and developmental psychopathology in childhood and adolescence Italian psychiatric emergency unit. A single center retrospective observational study 104
Interactional styles of bullies and victims observed in a competitive and cooperative setting 103
Physical Dating Aggression Growth during adolescence 103
Friendship and Loneliness among bullies and victims: Data from seven countries 102
Competenza sociale e valutazione di Sé di bambini di età scolare 102
Measurement of Cyberbullying:dimensional structure and relative item severity and discrimination 102
Bullying and victimization in adolescence. Concurrent and stable roles and psychological health symptoms. 100
L'AIUTO TRA PARI: PERCORSI OPERATIVI E MODELLI TEORICI. 96
Totale 21.207
Categoria #
all - tutte 71.206
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 71.206


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20202.117 0 0 0 0 283 346 236 357 260 215 345 75
2020/20213.127 214 165 233 286 196 371 169 244 316 428 237 268
2021/20222.198 73 212 156 120 147 105 105 154 171 126 381 448
2022/20234.920 417 524 124 282 383 752 462 289 410 434 464 379
2023/20245.197 336 322 521 402 435 370 443 780 251 517 500 320
2024/20257.837 556 1.193 867 1.685 3.536 0 0 0 0 0 0 0
Totale 30.896