PINTO, GIULIANA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 8.666
NA - Nord America 5.581
AS - Asia 930
AF - Africa 28
SA - Sud America 17
OC - Oceania 15
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 5
Totale 15.242
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 5.539
IT - Italia 4.393
PL - Polonia 1.121
IE - Irlanda 728
SE - Svezia 641
RU - Federazione Russa 406
DE - Germania 355
UA - Ucraina 313
CN - Cina 283
HK - Hong Kong 248
SG - Singapore 160
FI - Finlandia 159
FR - Francia 146
GB - Regno Unito 144
CH - Svizzera 105
TR - Turchia 66
JO - Giordania 63
ES - Italia 39
CA - Canada 32
VN - Vietnam 30
AT - Austria 26
NL - Olanda 23
IN - India 20
SC - Seychelles 19
AU - Australia 14
PH - Filippine 12
SI - Slovenia 12
ID - Indonesia 11
IR - Iran 11
BR - Brasile 9
MX - Messico 9
HU - Ungheria 8
IL - Israele 8
BE - Belgio 6
CL - Cile 6
GR - Grecia 6
MT - Malta 5
MY - Malesia 5
RO - Romania 5
NO - Norvegia 4
PK - Pakistan 4
SM - San Marino 4
EU - Europa 3
JP - Giappone 3
LT - Lituania 3
MU - Mauritius 3
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 2
AE - Emirati Arabi Uniti 2
BG - Bulgaria 2
CI - Costa d'Avorio 2
CZ - Repubblica Ceca 2
DK - Danimarca 2
HR - Croazia 2
IQ - Iraq 2
PT - Portogallo 2
RS - Serbia 2
AR - Argentina 1
DZ - Algeria 1
EE - Estonia 1
KR - Corea 1
MZ - Mozambico 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PA - Panama 1
PE - Perù 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
TW - Taiwan 1
TZ - Tanzania 1
ZA - Sudafrica 1
Totale 15.242
Città #
Warsaw 1.108
Dublin 725
Florence 589
Chandler 568
Fairfield 551
Jacksonville 462
Ashburn 333
Cambridge 281
Wilmington 251
Princeton 246
Seattle 243
Rome 239
Woodbridge 238
Milan 216
Houston 205
Boston 167
Beijing 130
Ann Arbor 118
Singapore 94
Lawrence 88
Buffalo 84
Altamura 83
Bologna 83
Medford 80
Hong Kong 78
Bern 70
Boardman 69
San Diego 59
Moscow 53
Izmir 52
Palermo 52
Padova 48
Prato 48
Redwood City 48
Shanghai 39
Verona 39
Turin 38
Bari 37
Norwalk 36
Livorno 34
Naples 34
Barcelona 27
Kent 26
Napoli 26
Vienna 26
Falls Church 25
Lucca 24
Parma 24
Bagnacavallo 23
Brescia 23
Hillsboro 23
Pisa 23
Saronno 22
Andover 21
Trieste 21
Catania 19
Cagliari 18
Dong Ket 18
Redmond 18
Toronto 18
Pistoia 16
West Jordan 16
Salerno 15
Frankfurt Am Main 14
Los Angeles 14
Campi Bisenzio 13
Genova 13
Granarolo 12
Monsummano Terme 12
Monza 12
Siena 12
Treviso 12
Empoli 11
Jakarta 11
New York 11
Cantagallo 10
Quarrata 10
San Vito Al Tagliamento 10
Torino 10
Albino 9
Dallas 9
Genoa 9
Magliano Sabina 9
Paris 9
Portogruaro 9
Saint Petersburg 9
Santa Maria a Monte 9
Viareggio 9
Benevento 8
Bergamo 8
Chicago 8
Delingsdorf 8
Laurel 8
Perugia 8
Phoenix 8
Pian Camuno 8
Reggio Calabria 8
Guangzhou 7
Massa E Cozzile 7
Messina 7
Totale 8.849
Nome #
L’alfabetizzazione emergente: validazione di un modello per la lingua italiana 818
Apprendimento cooperativo. relazioni e apprendimento in classe 483
Predire la dislessia e la disortografia: uno studio di coorte prospettico di 4 anni 392
Predicting reading and spelling disorders: a 4-year prospective cohort study 328
Measuring the quality of the sibling relationship during middle childhood: The psychometric properties of the Sibling Relationship Inventory 237
Evaluating the Predictive Impact of an Emergent Literacy Model on Dyslexia in Italian Children: A Four-Year Prospective Cohort Study 236
Programma P.A.S.S.I. Percorso operativo per potenziare l’alfabetizzazione e prevenire la dislessia 227
Exploring transactions between thriving toddler girls and their fathers and grandfathers 218
Laboratorio di lettura e scrittura. Percorsi precoci per la consapevolezza fonologica, testuale e pragmatica. 213
Scaffolding one thai youth's drawing toward resilience 209
Apprendimento e competenza sociale nella scuola. Un approccio psicologico alla valutazione e alla sperimentazione. 205
Theory of mind and language of mind in narrative: developmental trends from kindergarten to primary school 192
Improving conceptual knowledge of the Italian writing system in kindergarten: A cluster randomized trial 186
Lo scrittore novizio di testi: uno studio predittivo 185
Spelling across tasks and levels of language in a transparent orthography 179
LE RELAZIONI INTERPERSONALI DEL BAMBINO. STUDIARE LA SOCIALITA' INFANTILE CON IL DISEGNO 154
Il suono, il segno, il significato. Psicologia dei processi di alfabetizzazione 151
Development in Narrative Competences from Oral to Written Stories in Five- to Seven-year-old Children 149
Mental state talk in children’s face-to-face and telephone narratives 146
I COLORI DELL'AMICIZIA. STUDI SULLA RAPPRESENTAZIONE PITTORICA DELL'AMICIZIA TRA BAMBINI 144
Mental State Talk Structure in Children’s Narratives: A Cluster Analysis 141
Emergent literacy and learning to write: a predictive model for Italian language 137
Emergent literacy and reading acquisition: a longitudinal study from kindergarten to primary school 130
Misurare la qualità della relazione fraterna: la validazione del Sibling Relationship Inventory (SRI) su un campione italiano di primogeniti e secondogeniti 128
Cross-lag analysis of longitudinal associations between primary school students‘ writing and reading skills 128
Divergent thinking in Italian students with and without reading impairments 127
“…allora capì di essere stato ingannato”. Analisi del linguaggio psicologico nelle narrazioni infantili e teoria della mente 126
Reading fluency as a predictor of school outcomes across grades 4-9 125
The relationship between conceptions of learning and academic outcomes in middle school students according to gender differences 121
The validation of the Free Fantasy Questionnaire for Children and Adolescents: from Imaginary Playmate to “Dreamtime” 115
University students’ conceptions of learning across multiple domains 110
Il valore predittivo della consapevolezza notazionale sui processi di acquisizione delle abilità di alfabetizzazione formalizzata 106
TE LO DICO CON LE FIGURE 104
‘A Day in the Life’: advancing a methodology for the cultural study of development and learning in early childhood 104
Peer interaction does not always improve children's mental state talk production in oral narratives. A study in six- to ten-year-old Italian children 98
Metacognitive knowledge of attention in children with and without ADHD symptoms 97
Promoting narrative competence in kindergarten: An intervention study 97
Adattamento e validazione della versione italiana del Sibling Relationship Inventory di Stocker e MaHale (1992) 95
The relationship between oral and written narratives: A three-year longitudinal study of narrative cohesion, coherence, and structure 93
Sistemi simbolici e notazione figurativa 89
Pictorial Assessment of Interpersonal Relationships. A quantitative codying system of children’s drawings 88
Predicting reading, spelling, and mathematical skills: a longitudinal study from kindergarten through first grade 87
“... e allora capì di essere stato ingannato” Comprensione dell’inganno e competenza narrativa infantile. 86
Drawing human figures in profile: a study of the development of representative strategies 85
Percorsi di alfabetizzazione emergente: la competenza notazionale 84
The mediating role of conceptions of learning in the relationship between metacognition and academic outcomes among middle school students 84
The impact of children’s lexical and morphosyntactic knowledge on narrative competence development: A prospective cohort study 84
Is two better than one? Comparing children's narrative competence in an individual versus joint storytelling task 82
Identifying Pre-service Teachers’ Profiles of Conceptions of Learning: A Cluster Analysis 82
The influence of narrative competence on mental state talk in kindergarten and primary school children 81
Agreement in children’s evaluations of their relationships with siblings and friends 80
“...e allora la principessa perse un gioiello”: l’uso dei termini superordinati in diversi contesti di discorso 77
Where is my attention? Children’s metaknowledge expressed through drawings 77
Improving children’s textual competence in kindergarten through genre awareness 77
From scribbles to meanings: Social interaction in different cultures and the emergence of young children’s early drawing 77
Prevenire la dislessia: un percorso di potenziamento della consapevolezza notazionale 77
A day in the life of young children drawing at home and at school 76
Vedersi fratelli: la congruenza della rappresentazione della relazione fraterna in gemelli e singoli nati 74
Emergent Literacy and Early WritingSkills 74
Making a dyad: cohesion and distancing in children’s pictorial representation of friendship 73
Consistency and stability of Italian children’s spelling in dictation versus composition assessments 73
Day in the Life: Secure interludes with joint book reading 72
Relazioni predittive tra alfabetizzazione emergente e disortografia: uno studio prospettico di coorte 72
Amicizie complicate. La rappresentazione di rapporti triadici in bambini fra i 6 e gli 11 anni 72
Phonological devices in poems by English and Italian children 71
La rappresentazione del rapporto fraterno tra armonia e conflitto: uno studio evolutivo 71
"UN GIORNO NELLA VITA” Percorsi Internazionali di ricerca della prima infanzia 70
Il protocollo osservativo nell’Infant Observation: problemi interpretativi 69
ASPETTI PSICOLOGICI DELL'EDUCAZIONE SPORTIVA 68
L'apparenza inganna: sviluppo della Teoria della Mente in contesti comunicativi diversi 66
Effetti di un training musicale sullo sviluppo delle abilità logiche, fonologiche e della consapevolezza meta-musicale in età prescolare. 64
Cluster Profiles of University Students’ Conceptions of Learning According to Gender, Educational Level, and Academic Disciplines 64
An old mechanism, imitation, intended for socio-material knowing in “A Day in the Life” of first graders. 64
Il pensiero divergente in studenti italiani con e senza dislessia 64
Comprendere il testo: Strumenti e Intervento 62
Upper Secondary School Students’ Conceptions of Learning, Learning Strategies, and Academic Achievement 62
Similarity of friends in three countries: a study on children's drawings. 61
Domestic play collaborations in diverse family contexts 61
Qualità della relazione tra fratelli e adattamento sociale in età scolare 60
Esperienze, rappresentazioni mentali e costruzione delle conoscenze: la scuola come contesto 60
Educational practices and peer-assisted learning: analyzing students’ interactive dynamics in a joint drawing task 60
Quando i "diversi" incontrano i "diversi": uno studio sulle rappresentazioni mentali 59
Predicting dyslexia in a transparent orthography from grade-one literacy skills: a prospective cohort study 59
Teoria delle rappresentazioni pittoriche e sviluppo dell’abilità grafica: uno studio evolutivo 58
Alfabetizzazione emergente in “Un giorno nella vita” 58
La relazione fraterna in gemelli e singoli nati: analisi delle modalità rappresentazionali 58
L'emergere della raffigurazione del volto umano: flessibilità rappresentativa e modalità esecutiva. 57
Aspetti predittivi delle abilità di definizione lessicale 57
Un giorno nella vita di un bambino. Continuità e discontinuità nella transizione dal contesto familiare al contesto scolastico. 56
Reciprocal Teaching: Analysing Interactive Dynamics in the Co-construction of a Text’s Meaning 56
Imparare a leggere. Il punto di vista predittivo: posizioni a confronto 55
Joint book reading: socialization of literacy in cultural perspective 55
Le interviste silenziose: studiare le relazioni amicali attraverso il disegno 53
Lo sviluppo cognitivo 53
Essere fratelli, vedersi fratelli. 53
Kindergarteners’ narrative competence across tasks and time 53
Modalità di coesione referenziale nella narrazione di storie: uno studio evolutivo 52
Il contributo del pensiero critico alla comprensione del testo 52
Lo sviluppo dei sistemi simbolici: che relazione tra linguaggio e codice scritto? 51
La rappresentazione grafica di identità fonologiche in soggetti prescolari 51
Totale 11.360
Categoria #
all - tutte 41.437
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 41.437


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20202.008 0 162 82 164 287 252 182 274 159 170 222 54
2020/20212.362 172 116 240 216 106 292 133 229 237 281 135 205
2021/20221.733 81 188 79 139 83 79 89 111 96 77 259 452
2022/20233.220 372 252 96 225 250 651 408 158 359 72 214 163
2023/20242.408 104 237 315 159 206 260 236 267 111 205 203 105
2024/2025617 398 219 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 15.604