PINTO, GIULIANA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 10.803
NA - Nord America 9.282
AS - Asia 1.453
OC - Oceania 152
AF - Africa 68
SA - Sud America 19
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 5
Totale 21.782
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 9.235
IT - Italia 4.808
RU - Federazione Russa 1.952
PL - Polonia 1.123
IE - Irlanda 733
SE - Svezia 641
SG - Singapore 466
DE - Germania 364
CN - Cina 331
UA - Ucraina 314
HK - Hong Kong 256
FR - Francia 192
FI - Finlandia 168
GB - Regno Unito 155
AU - Australia 151
IN - India 124
CH - Svizzera 109
NL - Olanda 83
TR - Turchia 67
JO - Giordania 63
ID - Indonesia 43
CI - Costa d'Avorio 41
ES - Italia 40
CA - Canada 37
VN - Vietnam 30
AT - Austria 26
PH - Filippine 20
SI - Slovenia 20
SC - Seychelles 19
IR - Iran 11
BR - Brasile 10
HU - Ungheria 10
BE - Belgio 9
MX - Messico 9
TW - Taiwan 9
IL - Israele 8
GR - Grecia 7
SM - San Marino 7
CL - Cile 6
LT - Lituania 6
PK - Pakistan 6
BG - Bulgaria 5
MT - Malta 5
MY - Malesia 5
RO - Romania 5
CZ - Repubblica Ceca 4
NO - Norvegia 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
EU - Europa 3
JP - Giappone 3
KR - Corea 3
MU - Mauritius 3
RS - Serbia 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 2
AR - Argentina 2
DK - Danimarca 2
HR - Croazia 2
IQ - Iraq 2
PT - Portogallo 2
ZA - Sudafrica 2
AM - Armenia 1
DZ - Algeria 1
EE - Estonia 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
MZ - Mozambico 1
NZ - Nuova Zelanda 1
OM - Oman 1
PA - Panama 1
PE - Perù 1
TZ - Tanzania 1
Totale 21.782
Città #
Santa Clara 3.179
Warsaw 1.108
Dublin 730
Florence 654
Chandler 568
Fairfield 551
Jacksonville 462
Ashburn 373
Singapore 362
Cambridge 281
Wilmington 251
Rome 250
Milan 246
Princeton 246
Seattle 243
Woodbridge 238
Houston 205
Boston 167
Melbourne 134
Beijing 131
Ann Arbor 118
Mumbai 108
Moscow 89
Lawrence 88
Bologna 87
Hong Kong 85
Buffalo 84
Altamura 83
Medford 80
Boardman 71
Bern 70
Palermo 65
Padova 60
San Diego 59
Izmir 52
Livorno 49
Prato 48
Redwood City 48
Shanghai 42
Bari 40
Turin 40
Abidjan 39
Verona 39
Jakarta 38
Naples 37
Norwalk 36
Cagliari 28
Barcelona 27
Kent 26
Napoli 26
Pisa 26
Vienna 26
Falls Church 25
Lucca 25
Parma 24
Bagnacavallo 23
Brescia 23
Hillsboro 23
Trieste 23
Saronno 22
Andover 21
Catania 19
Toronto 19
Dong Ket 18
Redmond 18
Campi Bisenzio 17
Salerno 17
Pistoia 16
West Jordan 16
Frankfurt Am Main 14
Genoa 14
Los Angeles 14
Rimini 14
Empoli 13
Genova 13
Granarolo 12
Monsummano Terme 12
Monza 12
Siena 12
Treviso 12
Cantagallo 11
New York 11
Paris 11
Bergamo 10
Helsinki 10
Ottawa 10
Quarrata 10
Reggio Calabria 10
San Vito Al Tagliamento 10
Torino 10
Albino 9
Dallas 9
Magliano Sabina 9
Portogruaro 9
Saint Petersburg 9
Santa Maria a Monte 9
Trento 9
Viareggio 9
Yubileyny 9
Benevento 8
Totale 12.876
Nome #
L’alfabetizzazione emergente: validazione di un modello per la lingua italiana 990
Apprendimento cooperativo. relazioni e apprendimento in classe 538
Predire la dislessia e la disortografia: uno studio di coorte prospettico di 4 anni 449
Programma P.A.S.S.I. Percorso operativo per potenziare l’alfabetizzazione e prevenire la dislessia 392
Predicting reading and spelling disorders: a 4-year prospective cohort study 362
Evaluating the Predictive Impact of an Emergent Literacy Model on Dyslexia in Italian Children: A Four-Year Prospective Cohort Study 273
Measuring the quality of the sibling relationship during middle childhood: The psychometric properties of the Sibling Relationship Inventory 266
Laboratorio di lettura e scrittura. Percorsi precoci per la consapevolezza fonologica, testuale e pragmatica. 261
Apprendimento e competenza sociale nella scuola. Un approccio psicologico alla valutazione e alla sperimentazione. 259
Exploring transactions between thriving toddler girls and their fathers and grandfathers 247
Scaffolding one thai youth's drawing toward resilience 235
Lo scrittore novizio di testi: uno studio predittivo 227
Improving conceptual knowledge of the Italian writing system in kindergarten: A cluster randomized trial 227
Theory of mind and language of mind in narrative: developmental trends from kindergarten to primary school 222
Spelling across tasks and levels of language in a transparent orthography 212
Il suono, il segno, il significato. Psicologia dei processi di alfabetizzazione 206
LE RELAZIONI INTERPERSONALI DEL BAMBINO. STUDIARE LA SOCIALITA' INFANTILE CON IL DISEGNO 198
Development in Narrative Competences from Oral to Written Stories in Five- to Seven-year-old Children 196
Mental state talk in children’s face-to-face and telephone narratives 190
I COLORI DELL'AMICIZIA. STUDI SULLA RAPPRESENTAZIONE PITTORICA DELL'AMICIZIA TRA BAMBINI 178
Mental State Talk Structure in Children’s Narratives: A Cluster Analysis 175
Divergent thinking in Italian students with and without reading impairments 171
“…allora capì di essere stato ingannato”. Analisi del linguaggio psicologico nelle narrazioni infantili e teoria della mente 169
Cross-lag analysis of longitudinal associations between primary school students‘ writing and reading skills 169
Emergent literacy and learning to write: a predictive model for Italian language 167
Emergent literacy and reading acquisition: a longitudinal study from kindergarten to primary school 167
Il valore predittivo della consapevolezza notazionale sui processi di acquisizione delle abilità di alfabetizzazione formalizzata 162
Reading fluency as a predictor of school outcomes across grades 4-9 162
The relationship between conceptions of learning and academic outcomes in middle school students according to gender differences 156
Misurare la qualità della relazione fraterna: la validazione del Sibling Relationship Inventory (SRI) su un campione italiano di primogeniti e secondogeniti 155
The validation of the Free Fantasy Questionnaire for Children and Adolescents: from Imaginary Playmate to “Dreamtime” 147
University students’ conceptions of learning across multiple domains 144
‘A Day in the Life’: advancing a methodology for the cultural study of development and learning in early childhood 140
Metacognitive knowledge of attention in children with and without ADHD symptoms 140
Promoting narrative competence in kindergarten: An intervention study 139
The mediating role of conceptions of learning in the relationship between metacognition and academic outcomes among middle school students 136
Percorsi di alfabetizzazione emergente: la competenza notazionale 134
Predicting reading, spelling, and mathematical skills: a longitudinal study from kindergarten through first grade 132
TE LO DICO CON LE FIGURE 131
Peer interaction does not always improve children's mental state talk production in oral narratives. A study in six- to ten-year-old Italian children 129
Adattamento e validazione della versione italiana del Sibling Relationship Inventory di Stocker e MaHale (1992) 127
The relationship between oral and written narratives: A three-year longitudinal study of narrative cohesion, coherence, and structure 126
“... e allora capì di essere stato ingannato” Comprensione dell’inganno e competenza narrativa infantile. 125
From scribbles to meanings: Social interaction in different cultures and the emergence of young children’s early drawing 124
Identifying Pre-service Teachers’ Profiles of Conceptions of Learning: A Cluster Analysis 123
Pictorial Assessment of Interpersonal Relationships. A quantitative codying system of children’s drawings 122
Effetti di un training musicale sullo sviluppo delle abilità logiche, fonologiche e della consapevolezza meta-musicale in età prescolare. 116
“...e allora la principessa perse un gioiello”: l’uso dei termini superordinati in diversi contesti di discorso 115
The impact of children’s lexical and morphosyntactic knowledge on narrative competence development: A prospective cohort study 115
Sistemi simbolici e notazione figurativa 114
Consistency and stability of Italian children’s spelling in dictation versus composition assessments 114
Agreement in children’s evaluations of their relationships with siblings and friends 113
Is two better than one? Comparing children's narrative competence in an individual versus joint storytelling task 112
The influence of narrative competence on mental state talk in kindergarten and primary school children 112
Prevenire la dislessia: un percorso di potenziamento della consapevolezza notazionale 112
A day in the life of young children drawing at home and at school 111
Drawing human figures in profile: a study of the development of representative strategies 111
Where is my attention? Children’s metaknowledge expressed through drawings 110
Relazioni predittive tra alfabetizzazione emergente e disortografia: uno studio prospettico di coorte 110
Improving children’s textual competence in kindergarten through genre awareness 110
"UN GIORNO NELLA VITA” Percorsi Internazionali di ricerca della prima infanzia 107
Esperienze, rappresentazioni mentali e costruzione delle conoscenze: la scuola come contesto 106
L'apparenza inganna: sviluppo della Teoria della Mente in contesti comunicativi diversi 106
La rappresentazione del rapporto fraterno tra armonia e conflitto: uno studio evolutivo 105
Emergent Literacy and Early WritingSkills 105
Cluster Profiles of University Students’ Conceptions of Learning According to Gender, Educational Level, and Academic Disciplines 104
Amicizie complicate. La rappresentazione di rapporti triadici in bambini fra i 6 e gli 11 anni 104
Vedersi fratelli: la congruenza della rappresentazione della relazione fraterna in gemelli e singoli nati 103
ASPETTI PSICOLOGICI DELL'EDUCAZIONE SPORTIVA 103
Day in the Life: Secure interludes with joint book reading 100
Comprendere il testo: Strumenti e Intervento 100
An old mechanism, imitation, intended for socio-material knowing in “A Day in the Life” of first graders. 100
Phonological devices in poems by English and Italian children 99
Il protocollo osservativo nell’Infant Observation: problemi interpretativi 99
Making a dyad: cohesion and distancing in children’s pictorial representation of friendship 98
Predicting dyslexia in a transparent orthography from grade-one literacy skills: a prospective cohort study 98
Un giorno nella vita di un bambino. Continuità e discontinuità nella transizione dal contesto familiare al contesto scolastico. 96
Upper Secondary School Students’ Conceptions of Learning, Learning Strategies, and Academic Achievement 96
Joint book reading: socialization of literacy in cultural perspective 94
Il pensiero divergente in studenti italiani con e senza dislessia 94
Kindergarteners’ narrative competence across tasks and time 94
Resistere alle avversità il contributo della creatività pittorica 93
Emergent writing number in Italian preschool children 93
Aspetti predittivi delle abilità di definizione lessicale 92
Similarity of friends in three countries: a study on children's drawings. 92
Alfabetizzazione emergente in “Un giorno nella vita” 92
Che bel disegno? Copiato o creato? 91
Educational practices and peer-assisted learning: analyzing students’ interactive dynamics in a joint drawing task 91
Quali relazioni tra lettura e scrittura? Un modello per una lingua a ortografia trasparente 91
Reading and writing in primary school: a longitudinal study. 91
“Attento o no?”: Uno studio sulla rappresentazione pittorica dell’attenzione 91
Italian children learning to write: An emergent literacy predictive model 91
Assessing students’ beliefs, emotions and causal attribution: Validation of ‘Learning Conception Questionnaire’ 91
Una metodologia per lo studio culturale dello sviluppo e dell’apprendimento nella prima infanzia 90
La valutazione del rendimento scolastico come costruzione sociale: l’apporto dei giudizi dei compagni e degli insegnanti 90
Essere fratelli, vedersi fratelli. 90
Qualità della relazione tra fratelli e adattamento sociale in età scolare 89
Teoria delle rappresentazioni pittoriche e sviluppo dell’abilità grafica: uno studio evolutivo 89
Notational systems 88
Drawing places, recreating spaces: visual voices from at-risk children 88
Totale 15.309
Categoria #
all - tutte 52.459
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 52.459


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.313 0 0 0 0 0 252 182 274 159 170 222 54
2020/20212.362 172 116 240 216 106 292 133 229 237 281 135 205
2021/20221.733 81 188 79 139 83 79 89 111 96 77 259 452
2022/20233.220 372 252 96 225 250 651 408 158 359 72 214 163
2023/20242.408 104 237 315 159 206 260 236 267 111 205 203 105
2024/20257.157 398 882 562 1.162 2.769 1.384 0 0 0 0 0 0
Totale 22.144