ANTONINI, SAMUELE
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 2.109
EU - Europa 1.655
AS - Asia 384
AF - Africa 3
SA - Sud America 1
Totale 4.152
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.103
RU - Federazione Russa 701
IT - Italia 528
IE - Irlanda 208
SE - Svezia 119
SG - Singapore 107
HK - Hong Kong 92
IN - India 79
CN - Cina 76
CH - Svizzera 17
FR - Francia 17
GB - Regno Unito 11
GR - Grecia 10
UA - Ucraina 10
FI - Finlandia 9
ID - Indonesia 8
NL - Olanda 7
TR - Turchia 7
BE - Belgio 6
KH - Cambogia 5
CA - Canada 4
DE - Germania 4
CI - Costa d'Avorio 3
NO - Norvegia 3
TH - Thailandia 3
IQ - Iraq 2
KR - Corea 2
MX - Messico 2
MY - Malesia 2
PL - Polonia 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
ES - Italia 1
HU - Ungheria 1
LT - Lituania 1
PE - Perù 1
Totale 4.152
Città #
Santa Clara 1.212
Dublin 208
Florence 130
Ann Arbor 116
Singapore 87
Mumbai 78
Boston 68
Princeton 68
Ashburn 67
Milan 61
Chandler 54
Wilmington 51
Altamura 42
Lawrence 42
Hong Kong 36
Fairfield 29
Moscow 23
Rome 22
Lugano 13
New York 12
San Diego 12
Woodbridge 12
Medford 10
Athens 9
Norwalk 9
Beijing 8
Bologna 8
Pisa 7
Bandung 6
Bristol 6
Cambridge 6
Denizli 6
Helsinki 6
Houston 6
Shanghai 6
Trieste 6
Andover 5
Arezzo 5
Bari 5
Lecco 5
Lucca 5
Ningbo 5
Phnom Penh 5
Rui'an 5
Spinea 5
Bobbio 4
Hillsboro 4
London 4
Nanjing 4
Naples 4
Palermo 4
Pontedera 4
Prato 4
Redmond 4
Trento 4
Vinci 4
Abidjan 3
Bern 3
Brussels 3
Canosa Sannita 3
Capolona 3
Chiang Mai 3
Kowloon 3
Lappeenranta 3
Lier 3
Massa 3
Paris 3
Prad am Stilfser Joch 3
Salerno 3
San Giovanni in Persiceto 3
Santa Croce sull'Arno 3
Shenzhen 3
Siena 3
Stezzano 3
Torino 3
Toronto 3
Turin 3
Yubileyny 3
Bagno a Ripoli 2
Bergamo 2
Brescia 2
Buccinasco 2
Camburzano 2
Cantalupa 2
Casamassima 2
Castelnuovo del Garda 2
Catania 2
Erbil 2
Farra di Soligo 2
Gangnam-gu 2
Genoa 2
Guangzhou 2
Kongsberg 2
Kuala Lumpur 2
Laurel 2
Livorno 2
L’Aquila 2
Maddaloni 2
Monteforte Irpino 2
Monza 2
Totale 2.741
Nome #
Dynamic interactive mediators in discourse on indeterminate quantities: a case study 97
Chains of inferences in proof by induction: a cognitive analysis 97
Scegliere, argomentare, comprendere: un laboratorio matematico con la teoria dei giochi 87
Gioele’s attempt to incorporate the “solve it” ritual in his meaningful discourse on equations 84
La matematica per imparare a discutere, argomentare e cambiare punto di vista 83
Giocare con la matematica: argomentare, modellizzare e costruire significati 80
Linking and iteration signs in proving by mathematical induction 73
Costruire esempi in matematica: un’intrigante attività di problem-solving 73
Costruire ed esplorare oggetti astratti: un viaggio nella conoscenza matematica intuitiva 72
Indirect proof: what is specific to this way of proving? 70
Designing tasks for introducing functions and graphs within dynamic interactive environments 70
“Tell me about”: a logbook of teachers’ changes from face‑to‑face to distance mathematics education 69
Argomentare, comprendere i punti di vista e le argomentazioni degli altri: attività didattiche con la teoria dei giochi cooperativi 68
Argumentation in exploring mathematical machines: a study on pantographs 66
Accettabilità intuitiva e conoscenza formale di particolari strutture dimostrative 65
From Experiences in a Dynamic Environment to Written Narratives on Functions 65
Breakdown and reconstruction of figural concepts in proofs by contradiction in geometry 64
Costruzione di esempi in analisi matematica da parte di studenti universitari 63
Designing non-constructability tasks in a dynamic geometry environment 62
Coming to see fractions on the number line 60
To exist or not to exist: example generation in real analysis 60
Exploring the mathematical machines for geometrical transformations: a cognitive analysis 59
Assurdi nascosti 59
Abduction and the explanation of anomalies: the case of proof by contradiction 58
Congetturare e argomentare tra esempi e controesempi 57
Breve passeggiata nel paese degli oggetti matematici, delle argomentazioni e delle dimostrazioni 57
Il trascinamento di mantenimento nella formulazione di congetture in ambienti di geometria dinamica 57
La dimostrazione per assurdo: un modello per un’analisi cognitiva e didattica 57
Cognitive roles in cooperative problem solving at university level 56
La valutazione della qualità della SILSIS pavese. Una serie di strumenti rivolti agli specializzandi 56
On the Group of Transformations of Classical Types of Seventh Chords 56
Generating examples: focus on processes 55
Capturing `time': characteristics of students' written discourse on dynagraphs 54
A model to analyse argumentations supporting impossibilities in mathematics 54
Alla conquista delle formule: diversi aspetti di un percorso a ostacoli 53
On examples in mathematical thinking and learning 53
Esami di stato 1999. Seconda prova scritta per il liceo scientifico di ordinamento 53
Hamiltonian Cycles in the Topological Dual of the Tonnetz 52
Exploiting the potential of dynamic asymmetry in dragging to foster students’ understanding of functions and their cartesian graphs 51
Intuitive acceptance of proof by contradiction 51
Esempi e controesempi, teoremi e dimostrazioni 51
La matematica e la cultura dei perché 51
From pseudo-objects in dynamic explorations to proof by contradiction 51
Nei dintorni della geometria euclidea: la geometria della sfera 50
Cos’è un quadrato? Figure, teoria e metateoria nell’apprendimento della geometria elementare 50
Reasoning by contradiction in dynamic geometry 50
Indirect argumentations in geometry and treatment of contradictions 49
Reasoning by contradiction in dynamic geometry 49
Examples in Mathematical Thinking and Learning from an Educational Perspective 49
Negation in mathematics: obstacles emerging from an exploratory study 48
Graduate students' processes in generating examples of mathematical objects 47
A statement, the contrapositive and the inverse: intuition and argumentation 47
Il progetto “Significati, congetture, dimostrazioni: dalle ricerche di base in didattica della matematica alle implicazioni curriculari” (2005-2007) 47
Taking each other's point of view: a teaching experiment in cooperative game theory 47
Insegnamento e apprendimento della matematica: studio di processi cognitivi, analisi di pratiche didattiche e formazione degli insegnanti 46
Figural concepts in proving by contradiction 45
Introduzione a cura del Comitato Editoriale 45
STRAITGH ON THE SPHERE: MEANINGS AND ARTEFACTS 44
Students' utilization schemes of pantographs for geometrical transformations: a first classification 44
Digital experiences of mathematical cognitive functions in learning the basic concepts of general topology 43
L’Ateneo e il mondo della scienza. 43
Different perceptions of invariants and generality of proof in dynamic geometry 43
Reasoning in an absurd world: difficulties with proof by contradiction 43
Il piacere di giocare con i numeri 43
Dimostrazione e processi dimostrativi nell’insegnamento della matematica 42
Introduction to the papers of Thematic Working Group 1: Argumentation and Proof 42
Introduction to the papers of TWG01: Argumentation and proof 42
Juggling reference frames in the microworld Mak-Trace: the case of a student with MLD 41
Teoremi, dimostrazioni per assurdo e contraddizioni: la ricostruzione di un nuovo senso da parte degli studenti 40
Negare in matematica: una classificazione dal punto di vista cognitivo 40
Teoria e oggetti matematici nel processo argomentativo 40
Generating examples: an intriguing problem-solving activity 39
Introduction to the papers and posters of WG1: Argumentation and Proof 38
Non-examples and proof by contradiction 37
Indirect proof: an intepreting model 37
Topic Study Group 16 - Reasoning, Argumentation, and Proof in Mathematics Education 37
Funzioni e grafici in ambienti digitali dinamici 36
University students generating examples in Real Analysis: where is the definition? 35
From conjecture generation by maintaining dragging to proof 35
Maintaining dragging and the pivot invariant in processes of conjecture generation 33
Totale 4.315
Categoria #
all - tutte 13.106
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 13.106


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2021/2022506 0 0 183 57 50 4 8 25 9 5 76 89
2022/2023700 102 132 29 28 12 152 111 32 26 15 40 21
2023/2024598 37 30 90 44 49 57 29 82 11 109 22 38
2024/20252.511 125 384 200 412 1.390 0 0 0 0 0 0 0
Totale 4.315